به گزارش لنگرخبر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در جلسه امور مساجد استان با اشاره به تصویب آیین نامه مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: وجود متولی واحد در امور مساجد اثرگذار است.

وی یکی از کارکردهای حوزه های علمیه را تربیت ائمه جماعات عنوان کرد و افزود: امامان جماعتی باید تربیت شوند که نسبت به مدیریت سیاسی و اجتماعی از آگاهی لازم برخوردار باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه توجه به ساختار معنوی، اعتقادی و معرفتی جامعه حائز اهمیت است، گفت: حوزه های علمیه برای تربیت ائمه جماعات، قضات، ائمه جمعه باید برنامه ریزی داشته باشند.

فلاحتی بر بسیج تمام قوا در تربیت نیروهای کارآمد توسط حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: رفتار، گفتار و عمل یک طلبه و روحانی باید سازنده باشد.

وی با تأکید بر ضرورت نوسازی مساجد، بیان کرد: توجه به زیباسازی مساجد باید مدنظر متولیان باشد ضمن اینکه جاذبه مسجد در ذکر دعا و نماز است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به استفاده از تمام ابزارها توسط دشمن برای دوری جوانان از مساجد اشاره کرد و گفت: در نوسازی مساجد باید به جوان سازی مسجد توجه ویژه داشته باشیم و در این زمینه مسئولیت دادن به جوانان در گرایش به مسجد تأثیرگذار است.

فلاحتی، خواستار تربیت امامان جماعت برای مساجد شد و بیان کرد: باید این فرهنگ سازی در جامعه را داشته باشیم که تمام امور یک عالم باید عالمانه باشد.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت رکن مسجد است، اظهار کرد: مسجد خیمه محسوب می شود و امام جماعت ستون مسجد است بنابراین ستاد امور مساجد باید برای فعالیت های امام جماعت برنامه داشته باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان