حجت الاسلام والمسلمین علیرضا محیطی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز نخستین اقامه نماز جمعه کشور در تهران به امامت آیت الله طالقانی اظهار کرد: توجه به امر نماز امنیت و آرامش اجتماعی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به آثار و برکات نماز افزود: اقامه نماز برای جامعه اسلامی برکات زیادی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد و مشکلات، معضلات و چالش ها را نیز برطرف می کند.

امام جمعه کومله با تأکید بر لزوم هر چه باشکوه تر برگزار کردن نماز جمعه گفت: نماز جمعه چراغ روشن هدایتگری مسلمانان به صورت هفتگی است.

وی «ایران قوی، همبستگی و مسؤولیت اجتماعی» را شعار امسال پنجم مردادماه اعلام کرد و افزود: نماز جمعه یک دژ مستحکم و سنگر مهم اسلام بوده که باعث تقویت دین اسلام و قدرت مسلمین می شود بنابراین لازم است هر چه باشکوه تر برگزار شود.

محیطی با بیان اینکه نماز جمعه میثاق هفتگی ملت با ولایت است که در وحدت و همدلی جامعه نقش تأثیرگذاری دارد، تصریح کرد: امروز دشمن تلاش می کند با ایجاد تفرقه و تضعیف در وحدت جامعه شکاف ایجاد کند اما نماز جمعه به عنوان پایگاه وحدت و همبستگی جامعه و سنگری کارآمد برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به نقش بصیرت افزایی نماز جمعه گفت: خطیب جمعه بخشی از خطبه ها را به مسائل سیاسی جهان و جامعه اسلامی اختصاص می دهد از این طریق باعث افزایش بینش سیاسی و اجتماعی نمازگزاران و شناخت جریان های مقابل نظام اسلامی و خنثی شدن نقشه و توطئه های دشمنان می شود.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان