استمرار ناپایداری هوا در گیلان

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۰۰:۲۰ چاپ کد خبر: 112036
به گزارش لنگرخبر، محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه ناپایدار طی ۴۸ ساعت آینده در منطقه است.

وی با بیان اینکه بارندگی و وزش باد و رعدوبرق و گاهی نیز شدید و احتمال تگرگ برای روزهای پیش رو پیش بینی می شود، افزود این ناپایداری به تدریج از روز چهارشنبه با تضعیف سامانه بارشی شرایط برای کاهش ابرناکی و افزایش نسبی دما تا پایان هفته را مهیا می کند.

مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب وهوای استان برای روز سه شنبه گفت: روز سه شنبه آسمان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، در بعضی ساعت بارندگی و وزش باد و رعدوبرق و در پاره ای از نقاط کاهش ابر را شاهد خواهیم بود.

دادرس همچنین وضعیت آب وهوای گیلان در روز چهارشنبه را نیز قسمتی ابری تا ابری و در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد و همچنین احتمال رعدوبرق پیش بینی کرد.

وی با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در روزهای پایانی هفته، افزود: هوای استان گیلان در روز پنجشنبه کمی تا نیمه ابری افزایش نسبی دما، در بعضی نقاط افزایش ابر و بارش پراکنده و برای روز جمعه کمی تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان گیلان همچنین برای روز شنبه اول شهریورماه نیز وضعیت آب وهوای استان را قسمت ابری تا ابری و مه آلود در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد و با احتمال رعدوبرق پیش بینی کرد.

دادرس همچنین توصیه ای به کشاورزان و شالی کوبی داران استان داشت و تصریح کرد: کشاورزان خروجی زهکش ها را برای جلوگیری از انباشت آب در مزارع باز و محصول برداشت شده از مزرعه را جمع آوری و به انباری منتقل کنند و همچنین کارخانه داران و شالی کوبی داران نیز از پوشش پلاستیکی برای محصولات نگهداری شده در خارج از ساختمان شالی کوبی ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان