به گزارش لنگرخبر، مجید فاریابی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازگشایی مدارس در شرایط فعلی، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین بازگشایی مدارس، تمهیدات لازم از قبیل ضدعفونی کردن مدارس و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستورکار قرار گرفته است.



رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنگرود افزود: ۵۲ مدرسه دولتی مقطع ابتدایی با تعداد ۲۷۶ کلاس درس و ۶۷۳۱ دانش آموز، ۱۳ مدرسه غیردولتی ابتدایی با ۸۳ کلاس درس و ۱۱۸۳ دانش آموز مجموعا ۷۹۱۴ دانش آموز مقطع ابتدایی، در مقطع متوسطه اول ۲۸ مدرسه با ۱۳۲ کلاس درس و ۳۳۹۶ دانش آموز و همچنین ۱۱ مدرسه متوسطه اول غیردولتی با ۴۰ کلاس درس و ۶۰۹ دانش آموز که مجموعا در متوسطه اول ۴۰۰۵ دانش آموز و همچنین در متوسطه دوم با ۳۸۵۴ دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز کردیم.



وی با بیان اینکه تمام مدارس قبل از بازگشایی ضدعفونی می شوند، گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا مقرر شده در مدارس کم جمعیت، دانش آموزان با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مدرسه حاضر شوند، اما در مدارسی که تراکم دانش آموزان بالاست مدیران واحدهای آموزشی باید دانش آموزان را گروه بندی کنند.



فاریابی ادامه داد: در حال حاضر تمام مدارس سطح شهرستان با حضور معلمین فعالیت آموزشی را آغاز کرده اند، ان شاءالله فعالیت های آموزشی و پرورشی با کیفیت بخشی تداوم داشته باشد.



رئیس اداره آموزش و پرورش لنگرود بیان کرد: در حال حاضر یک مدرسه ۱۲ کلاسه در منطقه دریاسر در حال ساخت داریم که تا پایان آبان ماه سال جاری به بهره برداری می رسد؛ علاوه بر این سالن ورزشی و یک مدرسه در شلمان در دست اقدام است که به زودی به بهره برداری می رسد.



وی در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان خاطرنشان کرد: با مساعدت های دکتر نوبخت مبلغ بیش از ۸ میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته در شهرستان پرداخت می شود.



فاریابی بیان کرد: در سطح شهرستان حدود ۵۰ مربی حق التدریسی پیش دبستانی داریم که ان شاءالله با نوبت بندی که برای این عزیزان بر اساس سنوات کاری تعیین شده، فرآیند جذب و استخدامی آنان انجام خواهد گرفت.



انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان