به گزارش لنگرخبر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در ارتباط با درگیری های نظامی به وقوع پیوسته یبن جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از نزدیک و با نگرانی درگیری های نظامی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان را دنبال می کند و ضمن دعوت طرفین  به خویشتنداری، خواستار توقف فوری درگیری ها و آغاز گفت وگو بین دو کشور  است. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از همه ظرفیت های خود به منظور برقراری آتش بس و آغاز گفت وگوها بین طرفین را اعلام کرد.

به گزارش فارس، منطقه «قره باغ کوهستانی» (ناگورنو قره باغ) بار دیگر پس از سه ماه صحنه درگیری و زد و خورد نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان است و شبح جنگ بار دیگر بر این منطقه سایه افکنده است.

دو روز پیش سفارتخانه های آمریکا در باکو و ایروان، در بیانیه ای از تمامی شهروندان آمریکایی خواستند تا به منطقه مورد اختلاف وارد نشوند.

اولین درگیری ها به نظر می رسد از بامداد امروز آغاز شده و وزارت دفاع آذربایجان صبح امروز اعلام کرد که مواضع و شهرک های مرزی این کشور از سوی نیروهای مسلح ارمنستان هدف خمپاره قرار گرفته که تلفاتی از میان نظامیان و غیرنظامیان به همراه داشته است.

گفتنی است  وزارت خارجه روسیه هم در واکنش به درگیری های مرزی امروز بین ارمنستان و آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ، از دو طرف خواست فوراً آتش بس و مذاکره را آغاز کنند.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران در درگیری های گذشته بین دو همسایه شمالی آنها را به خویشتنداری دعوت و به آنها توصیه کرده بود که همه تلاش خود را برای بازگشت آرامش و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات از طریق مذاکره و گفت وگو  به کار گیرند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان