به گزارش لنگرخبر، علی اکبر مداحی مسئول کارگروه برنامه ریزی مراسم اربعین حسینی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به برنامه های این کمیته در ایام اربعین امسال اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا زائران ایرانی براساس اعلام مسئولین دولت عراق امکان حضور در پیاده روی عظیم اربعین را ندارند و دل های عاشقان اباعبدالله آزرده است.

وی افزود: امسال با توجه به این شرایط، کمیته مراسم ستاد اربعین بنا دارد درصورت صدور مجوز دولت عراق با مشارکت رسانه ملی، سخنران و مداح ایرانی به همراه چند مداح عرب زبان به کربلا، نجف، کاظمین و سامرا برای تهیه برنامه های مناسب از مسیر پیاده روی و عتبات عالیات اعزام کند تا حال و هوا و  فضای اربعین را به خانه های مردم بیاورد.

مداحی گفت:  ان شاالله از روز سه شنبه ۸ مهرماه این کاروان راهی عراق خواهد شد و بناست تا جمعه ۱۸ مهرماه در شهر نجف، مسیر نجف به کربلا، شهر کربلای معلی و شهرهای سامرا و کاظمین در دو نوبت ظهر و شب به مدت حدود یک ساعت سخنرانی و مرثیه خوانی داشته باشند که برنامه ظهرها حدود ساعت ۱۳ و برنامه شب ها حدود ساعت ۱۹ خواهد بود.

مسئول مراسم کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه که در این برنامه ۱۱ روزه دو مرتبه تکرار خواهد شد، دعای کمیل، دعای ندبه و زیارت «آل یس» از عراق به صورت زنده از شبکه های سیما پخش خواهد شد که برنامه دعای ندبه طبق روال از ساعت ۶ صبح خواهد بود و برنامه دعای کمیل نیز همان حدود ساعت ۱۹ به وقت ایران پخش خواهد شد.

مداحی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله این سخنرانان و مداحان و عوامل اجرایی این کاروان امسال نایب الزیاره و دعاگوی خیل عظیم عاشقان ایرانی پیاده روی اربعین خواهند بود. اطلاعات بیشتر و ساعت دقیق برنامه ها متعاقباً در رسانه ها و صفحات کمیته مراسم اربعین در شبکه های مجازی اینستاگرام و سروش اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان