به گزارش لنگرخبر، مجید صبوحی کارشناس فرهنگی ورزشی طی یادداشتی نوشت: صحبت های عجیب و باورنکردنی مدیرعامل یکی از دو باشگاه بزرگ پایتخت در خصوص اتفاقات رخ داده در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و عدم پایبندی بازیکنان مثلاً حرفه ای به ساده ترین قوانین حرفه ای گری ورزشی، خون به دل فوتبال دوستان ایرانی کرد و داغ دل ها را تازه کرد.

بازیکنانی که بدون هیچ کارنامه قابل عرضه ای در طی سالیان اخیر و صرفاً با هوچی گری و بازی های رسانه ای و مجازی و موج سواری بر روی احساسات پاک هواداران فوتبال و در این وانفسای مشکلات اقتصادی جامعه، باشگاه ها را در منگنه قراردادند تا قراردادهای چندین میلیاردی امضا کنند و اکنون که به عنوان نماینده ۸۰ میلیون ایرانی عاشق، به قطر رفته اند تا مثلاً از اعتبار و کیان این مملکت دفاع کنند، خبرهایی از قلیان کشیدن، شب زنده داری، صبحانه نخوردن، درگیری در فرودگاه، دوپینگ و... ایشان به گوش می رسد که انتشار این موارد صرفاً آبروی فوتبال و ورزش مملکت را نشانه رفته و صدالبته که داغی بیشتر از داغ عدم نتیجه گیری بر قلوب فوتبال دوستان گذاشته است.

اینکه مقصر این کج رفتاری ها در فضای ۱۰۰ درصد رسانه ای ورزش، آن هم ورزش پرطرفدار فوتبال چه کسی هست! سؤالی است که نمی توان به همین راحتی و یک سویه بدان پاسخ داد؛ اما آنچه مورد وثوق است.

اینکه علاوه بر اشکال ساختاری موجود در بدنه ورزش و علی الخصوص در سطح مدیریتی این دو باشگاه مردمی و کمبود امکانات و ... ما با حجم وسیعی از ایرادات و نزول رفتارهای واقع گرایانه در حوزه فرهنگ هواداری مواجهیم که موفقیت را نه در ساختار و راهبرد صحیح و مبتنی بر اخلاق حرفه ای می داند، بلکه از منظر ایشان موفقیت صرفاً در نتیجه گیری (به هر قیمت) و کوتاه نیامدن در جنگ لفظی مجازی (کُری خوانی) است و این خصیصه عدم توجه به اصول و مشی قهرمانی، منتج به تولید قهرمانانی کاذب می شود که بیش از آنکه در زمین حرف برای گفتن داشته باشند، مالک های فضای مجازی اند و گرای غلط به فرهنگ و آیین و مرام نسل گذشته و آینده مان می دهند.

حالیه از باب تبدیل تهدید به فرصت هم که شده، خوب است نهادهای نظارتی به صورت جدی و انقلابی و بولدوزروار به این منجلاب ورود کنند تا ورزش و فوتبال این مملکت را از لوث وجود چنین عناصر بی وجودی پاک کنند و مرهمی بر دل مردم رنجدیده و دلسوزان ورزش، جوانان و میراث گذشتگان و شهدایمان بگذارند.

یادمان نرود ما میراث دار پهلوانانی همچون #تختی، #پوریای_ولی #شهید_ابراهیم_هادی و... هستیم

انتهای پیام/

نویسنده: مجید صبوحی

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان