هفته سرد و بارانی در انتظار گیلانی ها

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ ۱۳:۰۹ چاپ کد خبر: 113305
به گزارش لنگرخبر، محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در روزهای آینده، اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت توده هوای ناپایدار از صبح روز شنبه تا روز سه شنبه در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت در نقاط مختلف استان افزایش ابر همراه با وزش باد شدید، رگبار، تگرگ و رعدوبرق پیش بینی می شود، بیان کرد: از صبح شنبه آسمان گیلان به تدریج با تقویت ناپایداری ها و کاهش نسبی دما با بارندگی شدید، وزش باد، رعدوبرق و تگرگ تا عصر روز سه شنبه پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه دمای هوا پنج تا ۹ درجه سلسیوس کاهش می یابد، افزود: رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات و دامنه ها شدید پیش بینی می شود و مردم به همین دلیل در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در زمین های زراعی و نواحی مرتفع، به ویژه باغات چای خودداری کنند.

دادرس با بیان اینکه مردم و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند، گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل ها، رانش زمین، کاهش دید و لغزندگی جاده ها در گردنه های کوهستانی استان پیش بینی می شود.

وی با تأکید بر محکم سازی داربست ها و سازه های موقت، افزود: بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و مرغداری ها نیز جهت جلوگیری از خسارت تمهیدات لازم را به عمل آورند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل آورند، تصریح کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل ونقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: مسؤولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه های کارشناسی را صادر کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان