به گزارش لنگرخبر، علی اوسط اکبری مقدم امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با بیان اینکه دستگاه ها در راستای وظایف قانونی باید درخواست ها را بررسی و مجوز صادر کنند، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم در دوره کاری خود در چارچوبی که برای ما مشخص شده کارها را انجام و برای یکدیگر احترام بگذاریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه هر حرکتی که در حال انجام هستیم علاوه بر وظیفه ذاتی، باید پس اندازی برای آینده ما نیز باشد، گفت: باید در کارها اجتماع نگر بوده و از فردی نگر بودن دوری کرد آن وقت شاهد توسعه و پیشرفت در همه ابعاد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید از تقابل در حوزه های مدیریتی جدا پرهیز کرد، افزود: همه باید مطیع قانون بوده و پشت سر قانون حرکت کنیم و از تقابل های بیهوده و وقت گیر باید دوری کرد.

اکبری مقدم با تأکید بر اینکه مسائل شهرستانی با تعامل فی مابین باید در خود شهرستان بررسی و حل شود، تصریح کرد: عمده مشکلات شهرستان در حوزه آب منطقه ای بوده و در حوزه پسماند نیز کارها و اقدامات خوبی شده که در سطح استان یکی از مشکلات اصلی استان پسماند است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه رویکرد پسماند در شهرستان تاکنون مناسب بوده، گفت: امیدواریم با توجه به پیشرفت فیزیکی کارخانه کمپوست و جذب اعتبارات، شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وی با بیان اینکه اگر در رودخانه ها شاهد رخدادهایی هستیم مربوط به نادیده گرفتن به مسائل زیست محیطی است که موجب رانش و سیل می شود، افزود: جلوگیری از ساخت وساز در بسترهای فعال و غیرفعال رودخانه باید در اولویت کار دستگاه ها باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اذعان به اینکه باید دستگاه ها به رودخانه بخشی نگر نگاه نکنند، تصریح کرد: دستگاه ها باید با برنامه ریزی بین دستگاهی و انجام کارها، جلوی پیشامدهای آینده گرفته شود.

عمده مسائل شهرستان مربوط به امور عمرانی و لایروبی رودخانه ها و انهار است

فرماندار شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه عمده مسائل شهرستان مربوط به امور عمرانی و لایروبی رودخانه ها و انهار است، اظهار کرد: در برخی موارد نیاز به مجوزهایی است که مدارک و مستندات آن به استانداری ارسال می شود تا با بررسی موضوعات، مجوزها نیز صادر شود.

رحیم حیدری گلرودباری با بیان اینکه باید وضعیت افرادی که در روستاها و زمین ها سکونت دارند مشخص شود تا از سرگردانی درآیند، گفت: در برخی مزارع تپه هایی وجود دارد که سطح کشت را پایین می آورد و در صورت مدیریت این موضوع علاوه بر تعریض مزارع، شاهد رونق کشت نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق نیاز به آبخیزداری داریم، افزود: دیوشل و تالش محله از مناطقی است که برای آبخیزداری ضرورت دارد تا از وجود مشکلات جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه طبق قانون همه فعالین اقتصادی باید مجوزهای خود را از استان اخذ کنند، تصریح کرد: اگر مجوزهای تولیدی و فعالین اقتصادی بتوانند مجوزهای خود را از شهرستان اخذ کنند علاوه بر تسریع در انجام کار و اخذ مجوز، بروکراسی های اداری نیز کم خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه یکی از مشکلات شهرداری ها کمبود مصالح برای انجام کارهای عمرانی و خدماتی است، گفت: از استانداری درخواست می شود تا درباره برداشت مصالح و تعریض مزارع کارگروهی در شهرستان با حضور دادگستری انجام شود تا کارها سریع تر انجام گیرد.

ماهیت بندر چمخاله گردشگری است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امیدوارم خروجی جلسه شورای اداری منتج به نتیجه شود، اظهار کرد: برای اینکه به ثروت و سرمایه گذاری برسیم باید مسیر درست و برنامه ریزی شده آن را طی کنیم.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه ماهیت بندر چمخاله گردشگری است، گفت: اگر از ظرفیت بندر چمخاله استفاده جانبی نکنیم این پروژه ابتر خواهد بود و باید از همه بسترها به نحو احسن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دریای لنگرود بستر و ظرفیت قایقرانی و مسافربری را دارد، افزود: باید فضا را برای ورود بنگاه های خصوصی به بازار سرمایه باز کرد تا در کنار ظرفیت های گردشگری، بتوان از دیگر قابلیت ها نیز استفاده کرد که طبیعتاً موجب گردش اقتصادی نیز می شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان نیز با بیان اینکه در محدوده شلمانرود طی دو سال گذشته به دلایلی آب از مسیر خود خارج می شد و حدود ۶ کیلومتر ساماندهی و لایروبی شد، اظهار کرد: این رودخانه دارای قوس های زیاد و بدون شیب است و موجب نشست رسوب و ایجاد مشکل می شود.

وحید خرمی با بیان اینکه حدود ۲۰ کیلومتر از لایروبی شلمانرود باقی مانده که حدود ۶ میلیارد اعتبار برای لایروبی و دیواره سازی نیاز است، گفت: مصالح برداشتی از بستر رودخانه نیز طبق قانون به فروش می رسد ولی مبالغ حاصل از فروش مصالح برداشت شده به دلیل لایروبی جوابگوی هزینه لایروبی نیست.

۷۲ میلیارد ریال اعتبار ملی برای منابع زیربنایی لنگرود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز با بیان اینکه با توجه به نوع کشت لنگرود دارای جایگاه ویژه است، اظهار کرد: در سال گذشته ۷۲ میلیارد ریال اعتبار ملی برای منابع زیربنایی این شهرستان استفاده شد و آمادگی داریم برای پروژه های مدنظر شهرستان، از منابع ملی استفاده کنیم.

مسعود الماسی با اشاره به جابجایی خاک در مزارع و برداشتن تپه گفت: در این خصوص باید درخواست ها بررسی شود و در صورت عدم وجود مشکل مجوز برداشت تپه در مزارع نیز به متقاضیان داده می شود.

به گزارش فارس، سازمان صمت، آب منطقه ای، محیط زیست، منابع طبیعی با ماهیت کلی ایجاد کارخانه کشتیرانی موافق کردند و بررسی های لازم باید درروند اخذ مجوز توسط دستگاه های ناظر و متولی بررسی شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان