جنجالی ترین پرونده در استان گیلان حالا به یک سرنخ بزرگ رسیده است. راز قتل کارمند زن تأمین اجتماعی سیاهکل با دستگیری یک زن و شوهر فاش شد.  این زن جسدش در جنگل های تنکابن کشف شده بود، حالا رد پای یک زوج سارق در این پرونده باز شده است.



الهام سرلاتی روز سه شنبه اول مهر با سرویس محل کارش به میدان فرمانداری لنگرود رفت. او از آنجا به مقصد املش خودرو را ترک کرد.



بعد از آن دیگر هیچ خبری از او نشد تا اینکه جسدش در جنگل های دو هزار مازندران پیدا شد.



چندین روز پلیس به دنبال کشف راز این جنایت بود. زن جوان اصالتا املشی و ساکن لنگرود بود. خانواده الهام گم شدن او را به مأموران پلیس اطلاع داده بودند و تحقیقات برای یافتن ردی از زن جوان در دستور کار پلیس قرار گرفته بود. چهارشنبه شب پلیس جسد او را در جنگل های مازندران کشف کرد، در حالی که شواهد نشان می داد پول و طلاهای او سرقت شده است.



الهام سرلاتی کارمند سازمان تأمین اجتماعی سیاهکل بود و هر روز با سرویس اداره در میدان لنگرود پیاده می شد. او به گفته همکارانش زنی بسیار پرشور، مهربان و متین بود، هیچ کس از او بدی به یاد ندارد و همه او را با خوبی ها و سرزندگی اش می شناسند. یکی از همکاران نزدیک الهام در گفت وگو با خبرنگار «شهروند» گفته بود: «الهام متولد سیزدهم تیر سال ٦٦ بود؛ زنی پرشور، خوشرو و به شدت کاری؛ هیچ دشمنی ای با کسی نداشت و همه او را دوست داشتند.



او از سال ٩٢ به استخدام سازمان بیمه تأمین اجتماعی درآمده بود، لیسانس مهندسی کامپیوتر داشت و کارشناس امور درآمد تأمین اجتماعی بود. کسی با او اختلافی نداشت. الهام زیورآلات زیادی به همراه داشت؛ به همین دلیل احتمال می دهیم به خاطر سرقت آنها قربانی شده باشد. در هرصورت او آن روز به خانه پدر و مادرش در املش می رفت.»



همچنین یکی از بستگان الهام سرلاتی نیز در گفت وگو با «شهروند» جزئیاتی دیگر از این ماجرای تلخ روایت کرده بود: «الهام با هیچ کس دشمنی نداشت و وضع مالی خوبی هم داشتند؛ هم خودش درآمدش خوب بود و هم پدرش بازنشسته جهاد است و وضع مالی بدی ندارد. آن روز او طلای زیادی داشت، حدودا ٥٠ میلیون تومان، به همراه گوشی موبایلش که دزدیده شده بود و فقط یک گردنبند چرمی که داخلش دعا بود در گردنش مانده بود. این گردنبند را از بچگی داشت و از روی همان هم توانستند او را شناسایی کنند. آن طور که می دانیم هیچ تعرضی صورت نگرفته است و به احتمال زیاد برای سرقت چنین بلایی را سرش آورده اند.»



مظنونان زیادی در این پرونده بازجویی شدند، حتی شوهر الهام نیز به عنوان مظنون بازداشت شد؛ اما باز هم سرنخی از این ماجرای هولناک کشف نشد. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه صبح دیروز خبر رسید که رد پای یک زن و مرد در این ماجرا پیدا شده است. درنهایت این زن دستگیر شد و ادعا کرد همراه همسر صیغه ای خود مقتول را از لنگرود به عنوان مسافر سوار کرده و با دیدن طلا های دستش به طمع افتاده و تصمیم به سرقت گرفته اند.



سرهنگ مسعود تقدیسی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، با اشاره به دستگیری یکی از متهمان پرونده و رازگشایی از این جنایت گفت: «بر اساس ادعای این زن هیچ سابقه آشنایی و رابطه ای بین آنان با مقتول وجود نداشت و تنها با مشاهده طلا های مقتول به این فکر افتادند. آنها خودرو را به مسیر فرعی بردند و دست و پای زن را بستند، او را به قتل رساندند و طلا هایش را سرقت کردند. در حال حاضر نیز تحقیقات برای دستگیری همسر موقتش ادامه دارد.»



همرسانی کنید:
برچسب‎ها : الهام سرلاتی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان