به گزارش لنگرخبر، رحیم حیدری، از شهرداری چاف وچمخاله، بندر چندمنظوره چمخاله، گیاه مهاجم سنبل آبی و برخی از پروژه های عمرانی شهرداری چاف و  چمخاله بازدید کرد.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به گسترش گیاه مهاجم سنبل آبی، اظهار کرد: اگرچه شهرداری چاف و چمخاله اقداماتی صورت داده اما امکانات لازم برای مهار سنبل آبی را در اختیار ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله با این گیاه مهاجم جهت جلوگیری از آسیب به منابع آبی و محیط زیست بر لزوم تقسیم کار در این زمینه تاکید کرد و گفت: به کمک تمام دستگاه های شهرستانی، استانی و مردمی نیازمندیم.

حیدری با با بیان اینکه باید از گسترش سنبل آبی جلوگیری کنیم، افزود: این گیاه مهاجم، کشاورزی، آبزیان و محیط زیست شهرستان را تهدید می کند.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه این گیاه بسیار آبخوار است، گفت: به کمک محیط زیست، بنادر و دریانوردی و سایر دستگاه های متولی برای مقابله با سنبل نیاز داریم.

گفتنی است، گیاه مهاجم سنبل آبی یکی از خطرناک ترین گونه های گیاهی آبزی است که در صورت توجه نکردن به عملیات پاکسازی به سرعت می تواند اکوسیستم آبی را از بین ببرد و با همکاری مردم و مساعدت و پشتیبانی کلیه نهادهای دولتی و غیر دولتی باید هر چه زودتر با این گیاه مهاجم مقابله کرد.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان