مدت زمان صدور ویزای کانادا

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۱۱:۴۳ چاپ کد خبر: 113489
مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزا از جمله سوالات رایج درخواست کنندگان مهاجرت به کانادا می باشد. اکثر متقاضیان برای داشتن برنامه ریزی دقیق در روند مهاجرتی خود، تمایل دارند تا از زمان تقریبی صدور ویزای کانادا مطلع شوند. عدم آگاهی کافی نسبت به سیستم های مهاجرتی و سفارت کانادا، پیگیری جواب درخواست را برای متقاضیان به یک معضل بزرگ تبدیل کرده است. سفارت کانادا پس از دریافت مدارک شخصی افراد و سپری شدن پروسه مربوط به انگشت نگاری، مدت زمان صدور ویزای کانادا را اعلام می کند. این مدت زمان ممکن است بسته به پرونده هر شخص و با توجه به نوع ویزای درخواست شده متغیر باشد؛ با این حال معمولا در بازه زمانی بین 41 روز الی 121 روزه کاری برای متقاضیان صادر می شود. در مواردی که پرونده افراد با نقص و کمبود مدارک مواجه می شود و یا در بررسی شرایط، فرد دارای صلاحیت کافی برای پذیرش نمی باشد، درخواست اخذ ویزای کانادا با شکست و عدم تایید از سوی ماموران سفارتی کانادا روبه رو می شود. در این زمان است که افراد می بایست با تکمیل مدارک و تهیه شرایط ویزا، بار دیگر درخواست خود را ارسال نمایند. ارائه مدارک و داشتن این شرایط که برای همه درخواست کنندگان الزامی می باشد و ممکن است با توجه به نوع ویزا کمی متفاوت باشد، شامل مواردی همچون برخورداری از تمکن مالی، گواهی سلامت، گواهی عدم سوء پیشینه، سن مناسب، مدارک تحصیلی، مدارک شغلی، مدرک گذرنامه، شناسنامه، مدرک زبان و... می شود؛ که برای نتیجه بخش بودن جواب درخواست ویزا توصیه می شود تا با دقت کافی، تکمیل و به ماموران مهاجرتی ارائه شود.

زمان صدور ویزای تحصیلی

برای صدور ویزای تحصیلی کانادا در مدت زمان مشخص شده لازم است تا افراد تمامی فرآیند مربوط به ارائه درخواست را بطور کامل پیش ببرند. هر یک از دانشجویان بین المللی پس از گرفتن نامه پذیرش از سوی دانشگاه و یا کالج مورد نظر می بایست با مراجعه به وبسایت مهاجرتی کانادا، فرم اخذ ویزای تحصیلی کانادا را تکمیل کنند. با تکمیل این فرم، چک لیستی از مدارکی که در هنگام ارائه درخواست نیاز به ارسال دارد برای افراد به نمایش گذاشته می شود تا هر فرد مطابق آن، مدارک خود را تهیه و در نهایت در سایت بارگذاری نماید. در این زمان، متقاضیان برای انجام پروسه انگشت نگاری و بیومتریک باید به روش آنلاین و یا حضوری به سفارت کانادا مراجعه کنند. با گذراندن همه این مراحل معمولا در مدت زمان 5 هفته ای، از طرف سایت اداره مهاجرت کانادا، جواب درخواست ویزای تحصیلی کانادا، صادر می شود. البته در مواقعی امکان دارد جواب درخواست و صدور ویزا بیشتر از 5 هفته زمان برد. پس بطور دقیق نمی توان مدت زمان مشخصی را برای دریافت ویزا اعلام نمود. به همین دلیل، دانشجویانی که صدور ویزای آنها با تاخیر همراه است در صورت نرسیدن به شروع دوره تحصیلی دانشگاه، می توانند با ذکر علت به ایمیل دانشگاهی، ترم تحصیلی خود را عقب بیاندازند.

زمان صدور ویزای توریستی

مدت صدور اخذ ویزای توریستی کانادا که به نوعی ویزای اقامت موقت نیز به شمار می رود بین 2 الی 4 هفته کاری زمان می برد. گردشگران علاقه مندی که به قصد تفریح و یا برنامه های دیگر، می خواهند به کانادا سفر کنند، می بایست برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنند. این ویزا که خود در سه نوع ویزای مولتیپل، ویزای سینگل و سوپر ویزای کانادا به افراد داده می شود، پس از سپری شدن تمامی مراحل لازم، در بازه 121 روزه کاری صادر می شود. درخواست کنندگان با توجه به هدف خود و مدت زمان اقامت در کانادا، پس از انتخاب نوع ویزای توریستی و برخورداری از شرایط لازم همچون تمکن مالی، نداشتن سابقه کیفری، مشخص بودن برنامه سفر، دعوتنامه و...، حال باید برای اخذ ویزای توریستی درخواست کنند. در ابتدای امر، هر شخص باید به تشکیل یک حساب کاربری در سایت رسمی سفارت کانادا به نشانی canada.ca جهت دسترسی به قسمت ارسال مدارک، اقدام کند. با این کار آنها قادر خواهند بود تا تمامی مدارک لازم برای درخواست اخذ ویزای توریستی کانادا به همراه فیش پرداختی هزینه را در این سایت بارگذاری نمایند. پس از طی کردن تمامی این مراحل است که ثبت درخواست افراد و انجام پروسه انگشت نگاری، باید به یکی از دو روش آنلاین و یا حضوری صورت گیرد. بر اساس روش حضوری، متقاضیان می بایست با مراجعه به سفارت کانادا، تمامی مراحل اخذ ویزا را حضورا سپری کنند. طی کردن این مراحل نیازمند ارائه مدارک تکمیل شده به همراه فیش پرداخت هزینه ها و انجام فرآیند بیومتریک و عکسبرداری در یکی از دفاتر VAC می باشد.   در روش آنلاین نیز لازم است تا تمامی این مراحل با مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت کانادا سپری شود. البته این روش نیازمند دسترسی متقاضیان به اسکنر و کارت اعتباری جهت ارسال مدارک و پرداخت هزینه ها می باشد؛ تا بدین طریق تمامی مدارک بصورت آنلاین جهت بررسی به ماموران مهاجرتی ارسال شود. در نهایت با موفقیت آمیز بودن تمامی این مراحل مهاجرتی، درخواست کنندگان باید منتظر صدور ویزای توریستی خود از سوی اداره مهاجرت کانادا باشند. همانطور که پیشتر نیز گفته شد تعیین زمان پاسخ دهی به درخواست ویزا، بطور دقیق و مشخص اتفاق نمی افتد. در مواقعی ممکن است در مدت کوتاه تر و یا طولانی تر، متقاضیان به جواب دست یابند. اما بطور معمول جواب درخواست ویزای توریستی کانادا در مدت 41 الی 121 روزه کاری برای افراد ارسال می شود. در پاسخ به سوال "دلیل ریجکت شدن ویزای کانادا" باید گفت: ارائه مدارک لازم و داشتن شرایط دریافت ویزا، تاثیر زیادی در پذیرش و یا رد درخواست متقاضیان دارد. با این حال عدم اثبات برخورداری از تمکن مالی، عدم مشخص کردن هدف سفر به کانادا، برخورداری از سوابق سوء پیشینه و یا ارائه هرگونه اطلاعات جعلی و دروغی، با به شک انداختن ماموران، باعث رد درخواست افراد می شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان