بارش 119 میلیمتری باران در لنگرود

۱۳۹۹/۰۸/۲۳ ۱۲:۱۰ چاپ کد خبر: 113728
به گزارش لنگرخبر،امیر مرادی با اشاره به آغاز بارش ها در گیلان از روز سه شنبه، اظهار کرد: این بارش ها طی 24 ساعت گذشته از شدت برخوردار بود و تنها 125 میلیمتر باران در رضوانشهر بارید.



وی با بیان اینکه مجموع بارش های 48 ساعته در ایستگاه های رضوانشهر، لنگرود و رضوانشهر به ترتیب 148، 119 و 115 میلیمتر است، افزود: در رشت نیز حدود 60 میلیمتر باران بارید.



مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با بیان اینکه طبق آمارهای سازمان آتش نشانی شهرداری رشت 20 نقطه آبگرفتگی داشتیم که برطرف شده، تصریح کرد: سایر شهرهای استان گیلان علیرغم بارش های بالای 50 میلیمتری مشکلی نداشتند.



وی با اشاره به آمادگی دستگاه های اجرایی و خدمت رسان در قالب سامانه هشدار سریع، عنوان کرد: با توجه به اعلام وضعیت سطح نارنجی از سوی هواشناسی استان، کلیه دستگاه های عضو مدیریت بحران استان پای کار آمدند و سعی کردیم احتمال خطر و آسیب را به حداقل برسانیم.



مدیرکل مدیریت بحران گیلان، ضمن قدردانی از حساسیت ویژه فرمانداران در حوزه های بحرانی، اضافه کرد: با کمک فرمانداران و بخشداران و دهیاران وضعیت مناطق مختلف را گزارش گیری کردیم تا آبگرفتگی ها به سرعت رفع شود.



مرادی، با بیان اینکه باید دستگاه ها برای بارش های سنگین باران و برف آماده باشند، گفت: شرح وظایف دستگاه ها در جریان بارش برف سنگین را پیش بینی کردیم و برنامه عملیاتی مدیریت برق و راه و پلیس راه و... در دست تدوین است و به صورت تمرینی در حال اجرا هستیم.



وی از شناسایی نقاط ضعف استان در جریان بار برف سنگین خبر داد و گفت: برنامه جامع عملیاتی برای مقابله با بحران های طبیعی پیش رو را طراحی کردیم و شرح وظایف همه دستگاه مشخص شده است.



مدیرکل مدیریت بحران گیلان، نزولات آسمانی را یکی از منابع تامین کننده آب مورد نیاز استان در فصل کشاورزی دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه کشاورزی اولویت گیلان است، باید به تامین منابع آب نیز اهمیت دهیم و در این راستا اقدامات فنی و کارشناسی برای احداث سدها و احیای تالاب ها از طریق لایروبی در دستور کار قرار دارد.



انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان