به گزارش لنگرخبر، امیر مرادی امروز در جلسه هماهنگی دستگاه ها برای جمع آوری سنبل آبی در محل شهرداری چاف و چمخاله با بیان اینکه گیلان دارای نعمت های فراوانی است که خدا در اختیار ما قرار داده، اظهار کرد: چاف و چمخاله نیز دارای مواهب طبیعی زیادی بوده که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده است.

وی با بیان اینکه وجود گیاه مهاجم سنبل آبی و شیوع آن در تالاب و رودخانه ها، مدیریت شهرها را با چالش مواجه کرده، گفت: یکی از مکان های تفریحی برای گردشگران، رودخانه ها و تالاب ها است ولی وجود این گیاه مهاجم موجب می شود که گردشگران نیز مکان های دیگری را انتخاب کنند این در حالی است که این گیاه موجب مخاطرات زیست محیطی نیز می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه سنبل آبی، اقتصاد و گردشگری را زیر سؤال می برد که موجب ضرر مردم و مدیریت شهری می شود، افزود: شیوه تهدید و آسیب این گیاه مهاجم باید به مردم گفته شود تا با ایجاد دغدغه بین همه آحاد، آنان نیز برای مبارزه با سنبل آبی پای کار بیایند.

مرادی با بیان اینکه متأسفانه هنوز مردم به این باور نرسیده اند که گیاه سنبل آبی اقتصاد آنان را هدف قرار داده، گفت: باید همه دستگاه ها برای مبارزه با سنبل آبی مشارکت کنند ولی این اقدام بدون حضور و مشارکت مردم فایده ای ندارد و مردم باید به مسائل پیرامون خود حساس و احساس وظیفه کنند.

جمع آوری ۹۰ درصد سنبل آبی از دهانه چمخاله تا پارک توسکا در حریم شهر

شهردار چاف و چمخاله نیز با بیان اینکه از سال ۹۷ درگیر سنبل آبی و مبارزه با این گیاه مهاجم هستیم، اظهار کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی از دو تا سه سال گذشته در رودخانه چمخاله و شهر شروع به تکثیر کرد که در سایر شهرستان های گیلان نیز مشاهده شده است.

کمیل لاهوتی با بیان اینکه ۹۰ درصد سنبل آبی از دهانه چمخاله تا پارک توسکا در حریم شهری جمع آوری شده، گفت: روش های مختلفی برای مبارزه با این گیاه مهاجم وجود دارد و مبارزه با این گیاه سال ها طول می کشد ولی مبارزه باید مستمر صورت گیرد و با امکانات فعلی، روزانه حدود چهار هزار مترمربع از سنبل های آبی برداشته می شود.

وی با بیان اینکه یک دستگاه بیل زنجیری و قایق های موتوری هم اکنون در حال کار هستند، افزود: یکی از وجود مشکلات امروز، زیادی آب است که سنبل ها را بر روی هم آورده و تراکم این گیاه زیاد شده است.

آریا محمدی رئیس شورای شهر چاف و چمخاله نیز با بیان اینکه شهرداری و شورا از روز اول برای مبارزه با سنبل آبی پای کار بودند، اظهار کرد: سنبل آبی هرروز در حال گسترش بود و مبارزه با آن سال ها طول می کشد که نیاز است نیروهای بسیجی و حامیان محیط زیست نیز برای مبارزه با این گیاه مهاجم پای کار باشند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان