به گزارش لنگرخبر، « سید مهدی علوی» با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب به عنوان یک گنجینه گران سنگ می تواند وسیله ای مطمئن در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه باشد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی لنگرود با بیان اینکه شهرستان لنگرود دارای چهار باب کتابخانه در شهر لنگرود، کومله، شلمان و اطاقور است، افزود: مجموع اعضا ۲ هزار و ۸۴۲ نفر  و منابع کتابخانه نیز ۷۲ هزار و ۷۵۶ نسخه است.

علوی ادامه داد: تعداد اعضای فعال بر اساس مقطع تحصیلی زیر پیش دبستانی ۲۹ نفر، پیش دبستانی ۱۵ نفر، ابتدایی  ۳۸۴ نفر، متوسطه هزار و ۵۲۶ نفر، کاردانی ۹۴ نفر، کارشناسی ۶۱۵ نفر،  ارشد ۲۸ نفر، دکترا ۳۴ نفر، علوم حوزوی ۹ نفر است که این آمار نشان دهنده گستردگی اعضا است.

وی مجموع امانت در سال جاری با توجه به تعطیلی کتابخانه به علت شیوع کرونا را چهار هزار و ۴۱ نسخه اعلام و بیان کرد: بنا به رسالت فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی، نهاد کتابخانه ها خود را ملزم به اجرای منویات نهاد کتابخانه می داند و برنامه های فرهنگی کتابخانه در قالب فضای مجازی برگزار می شود که پست های مناسبتی، معرفی کتاب، نمایشگاه و آموزش کاردستی از جمله این فعالیت هاست.

وی با اشاره به اینکه ۲پروژه کتابخانه شلمان با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و کتابخانه چاف و چمخاله در دست اقدام است خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه بیش از ۲۷۰ نفر نابینا و کم بینا در شهرستان لنگرود هستند درصدد ایجاد بخش نابینایان در شهرستان هستیم که کتابخانه نابینایان بعد از رشت، در این شهرستان  احداث شود.

 

 

پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان