دنبال جنگ با ایران نیستیم

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۲۰:۱۱ چاپ کد خبر: 113900
به گزارش لنگرخبر، «کنث مک کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا امروز چهارشنبه با متهم کردن ایران به «رفتاهای مخرب» در منطقه مدعی شده «دامنه و شدت» این رفتارها افزایش یافته است.

او که در یک ویدئو کنفرانس با اندیشکده «شورای ملی روابط آمریکا-کشورهای عربی» صحبت می کرد در توضیح درباره این ادعا مدعی شده «گروه های نیابتی ایران» در عراق، ۵۰ حمله راکتی علیه پایگاه های آمریکا و نیروهای ائتلاف انجام داده اند.

مک کنزی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست. او گفت سیاست فشار حداکثری بعد نظامی ندارد.

کنث مک کنزی با وجود این گفت چنانچه ایران وارد «دور فزاینده رفتارهای تنش زا با ایالات متحده شوند»، «سرانجام کار برایشان خوشایند نخواهد بود.»

او گفت: «ایران از عراق به عنوان میدان جنگ نیابتی خود علیه ایالات متحده استفاده می کند و هدف نهایی اش اخراج آمریکا از عراق و منطقه است.»

رئیس تروریست های سنتکام در بخش دیگری از این ادعا گفت: «سیاست فشار حداکثری هیچ مولفه نظامی ندارد. فشار حداکثری، کاملا یک رویکرد دیپلماتیک و اقتصادی است.»

او در ادامه ادعاهایش گفت آمریکا وابستگی خود به نفت منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) را کاهش داده است.

مک کنزی گفت: «زمانی این استدلال مطرح می شد که تنها دلیل حضور آمریکا در خاورمیانه به خاطر نفت این منطقه است. اگر امروز به واقعیت ها بنگرید، ما به طرز محسوسی وابستگی مان به نفت خاورمیانه را کاهش داده ایم.»

وی در ادامه تصریح کرد: « با آنکه ما وابستگی مان به نفت این منطقه را کاهش داده ایم هیچ شکی وجود ندارد که قیمت نفت به عرضه ایمن این محصول در دنیا بستگی دارد.»

رئیس تروریست های آمریکایی در غرب آسیا مدعی شد که ایران امنیت عرضه نفت در دنیا را به خطر می اندازد. او گفت: «تهدیدی دیرینه علیه ثبات منطقه وجود داشته که از ایران نشأت می گیرد. ایران با انجام فعالیت های مخرب از هنجارهای بین المللی سرپیچی کرده است.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست هایی تحریک آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی مورد تنش ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده اند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان