درمان ریزش موی زنان با کاشت مو

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۱:۱۰ چاپ کد خبر: 113950
آلوپسی با ریزش مو در زنان، به عنوان یک مشکل عمده زیبایی اغلب نادیده گرفته می شود. تقریباً 30 علت مختلف وجود دارد که باعث ریزش مو در زنان می شود .اما تنها تعداد کمی از این دلایل در اکثر بیماران دیده می شوند. تأثیرات روانی ریزش مو در زنان،اغلب شدیدتر از مردان است. روش های مدرن کاشت مو، باعث درمان ریزش مو در زنان شده است، در حالی که روش های قدیمی کاشت مو موفقیت آمیز نبوده اند. الگوهای ریزش مو در زنان، در 5 دسته مختلف طبقه بندی  شده اند. بر اساس انواع ریزش مو، تکنیک های مختلفی برای کاشت مو برای زنان ارائه شده است. در این روش ها، ارزیابی دقیق بیمار قبل از عمل مانند تجزیه و تحلیل قسمت های اهدا کننده و گیرنده مو، بسبار تاکید می شود. همچنین، جنبه های روانشناختی ریزش مو در زنان و انتظارات آنان از ترمیم مو، مساله مهمی است که مورد بحث قرار گرفته است. در این متن با ما همراه باشید تا انواع ریزش مو در بانوان و سایر جزئیات کاشت مو برای زنان را بررسی کنیم و به شما کمک کنیم با ترمیم موهای خود، ظاهر زیبای خود را بازگردانید. با کاشت مو، دوباره جوان شوید و اعتماد به نفس خود را بازگردانید.

اهمیت کاشت مو برای زنان

ریزش مو در مردان، یک مشکل کاملا شناخته شده است که می تواند اعتماد به نفس آنان را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. اگرچه در برخی موارد، ریزش مو در مردان می تواند نمادی از زیبایی و بلوغ تلقی شود. اما ریزش مو در زنان، از نظر جامعه هیج گاه زیبا و پذیرفته نیست. الگوهای ریزش مو در زنان، معمولاً به شکل ریزش پراکنده بوده و کاملا واضح نیست. همچنین، خانم ها معمولاً گزینه های بیشتری برای جبران ریزش مو از طریق حالت دادن و رنگ مو دارند. اما از نظر بالینی، ریزش مو زمانی به یک مشکل مهم تبدیل می شود که فرد به دلیل نبود موی کافی دیگر نتواند موهای خود را به روش دلخواهش آرایش کند. اینجاست که اهمیت کاشت مو برای زنان روشن می شود. 30 درصد از زنان بالای 50 سال، ریزش موی قابل توجهی دارند و ریزش مو در زنان با افزایش سن بیشتر می شود. کاشت مو امروزه یکی از روش های اصلی ترمیم مو در زنان است.
  • از هر چهار زن، یک نفر دچار ریزش مو می شود. این تعداد در دوران یائسگی، به 2 نفر از 4 نفر افزایش می یابد.
  • تقریباً 40٪ از زنانی که دچار ریزش مو می شوند، دارای مشکل ژنتیکی "ریزش مو با الگوی زنانه" هستند.
  • بیش از 10٪ زنان قبل از یائسگی و بیش از تقریباً 50٪ زنان بالای 65 سال، در معرض بیماری کم پشتی مو قرار دارند که می توانند این مشکل را با جراحی کاشت مو حل کنند.
  • 84٪ از زنان دارای ریزش مو، اعتماد به نفس پایین را تجربه می کنند، 34٪ با افسردگی مبارزه می کنند و 94٪ آنان وضعیت ریزش موی خود را در مقایسه با مردان، غیر قابل قبول می دانند.

انواع ریزش مو در زنان

طبقه بندی پیشنهادی زیر، در 5 دسته انواع ریزش موی زنان را دسته بندی می کند. این طبقه بندی به طور ویژه برای ارزیابی جراحی و درمان ریزش مو در زنان مناسب است.
  • کم پشت شدن عمومی با ریزش در نواحی گسسته مانند ناحیه راس پیشانی و تاج
  • کم پشتی عمومی بدون مناطق گسسته ریزش مو
  • ریزش مو در پیشانی که به طور معمول در ریزش موی الگوی مردانه دیده می شود .
  • ریزش موی جای زخم
  • ریزش مو به دلایل پزشکی و هورمونی (معمولاً با جراحی درمان نمی شوند)
این 5 الگو  بسته به شدت آلوپسی درجه بندی می شوند. این الگوها با آنچه در مردان مشاهده می شود متفاوت است، از این جهت که در زنان، معمولاً موهای جلویی در لبه پیشانی حفظ می شوند و ریزش پیدا نمی کنند. در بسیاری از زنان دچار ریزش مو، ممکن است درجاتی از کاهش عمومی پوست سر نیز وجود داشته باشد. رایج ترین الگوی ریزش مو در زنان نوع 1 است. در ریزش نوع 2، مو در سطح سر کم پشت شده است و کانون های ریزش موی شدید به جشم نمی خورد. بیماران مبتلا به ریزش مو نوع 2، معمولاً موهای اهدا کننده با کیفیتی ندارند که برای کاشت مو برای زنان مناسب باشد. کاشت مو به روش fit برای خانم ها الگوی ریزش مو نوع 3، مانند ریزش مو در مردان در زوایای پیشانی - گیجگاهی و خط موی جلویی است. شدت ریزش مو در این الگو، از خفیف تا شدید متفاوت است. الگوی ریزش نوع 4، شامل مواردی است که در آن موها به دلیل نوعی بیماری، زخمی آسیب زا، روند جراحی یا دستکاری از بین رفته یا تغییر کرده اند. علل ایجاد کننده این نوع ریزش، شامل اسکارهای برش داده شده در پوست سر، خطوط مویی که در طی جراحی ها جابجا شده اند، کشیده شدن مو توسط لوازم آرایش مو، کنده شدن موها توسط خود شخص و آسیب های ناشی از ضربه یا سوختگی هستند. بیماران با ریزش مو نوع 1 یا 2 بیشترین مراجعه را برای کاشت مو دارند. بر اساس تجارب کسب شده، فقط حدود 50 درصد از این زنان گزینه های خوبی برای کاشت مو هستند. موارد منع استفاده از کاشت مو شامل علت اصلی ریزش مو در بیمار، کیفیت موهای ناحیه اهدا کننده و انتظارات  غیر واقعی بیمار است.

فاکتور های مهم در کاشت مو برای زنان

پس از ارزیابی سابقه و سلامت عمومی بیمار، مرحله بعدی ارزیابی موهای ناحیه اهدا کننده است. 6 فاکتور ارزیابی برای ناحیه موهای اهدا شونده وجود دارد: تراکم واحد فولیکولی، فاصله واحد بین فولیکولی، قطر ساقه مو، رنگ، بافت و حالت مو. برای سنجش تراکم واحد فولیکولی، از تراکم سنج مو استفاده می شود. واحد فولیکولی، تعداد طبیعی ساقه های مو است که در یک گروه فولیکولی منفرد وجود دارد. به طور معمول، 10 واحد فولیکولی مختلف محاسبه شده و متوسط ​​تعداد موها در هر فولیکول ثبت می گردد. به طور متوسط ​​2 تا 3 تار مو در هر واحد فولیکولی، یه عنوان موهای اهدایی مناسب است. اگر تراکم واحدهای فولیکولی کمتر از 5/1 تار مو در واحد فولیکولی باشد، کاشت مو مناسب نیست. فاصله بین فولیکولی، قطر محور موی فرد و سایر ویژگی های ناحیه اهدا کننده کافیست به صورت ذهنی توسط پژشک تخمین زده شوند. موهای ضخیم و مواج، بهترین تراکم مو و استتار بهتر پوست سر نسبت به موهای دهنده صاف وباریک را خواهند داشت.  کیفیت موهای ناحبه اهدا کننده و رنگ پوست سر بیمار تأثیر قابل توجهی در نتیجه دارد. هر چه تضاد بین رنگ پوست سر و موهای کاشته شده کمتر باشد، پوشش بهتر است.

نکات مربوط به ناحیه اهدا کننده مو برای کاشت مو برای زنان:

ناحیه ای که دارای بهترین موهای اهدا شونده است، در منطقه پس سری بالای برجستگی نوکال قرار دارد. وقتی پیوند ابرو یا کاشت موهای طرفی انجام می شود، موهای نرم تر مناسب ترند که معمولا در زیر برجستگی نوکال یا در قسمت آهیانه هستند. برداشت نواری از موی اهدا شونده، نسبت به استفاده از چاقوی چند لبه بهتر بوده و سریع تر و کارآمدتر است. همچنین، برداشت پوست قسمت اهدا کننده به صورت بیضوی، احتمال آسیب چند تیغه به فولیکول ها را در حین برداشت کاهش می دهد. بخیه کرومیک با کالیبر کوچک، برای ترمیم زخم این ناحیه استفاده می شودو کشیدن بخیه ها، بعد از بهبودی کامل انجام می شود تا جای زخمی باقی نماند و موها ریزش نکنند.

نکات مربوط به ناحیه دریافت کننده مو برای کاشت مو برای زنان:

نواحی گیرنده مو را می توان با انواع سوزن ها ایجاد کرد. موهای منطقه گیرنده، در بیماران با ریزش مو نوع 1 یا 2 می تواند به آسیب  برش و التهاب بعد از عمل حساس باشد. شکاف های ایچاد شده حداقل 1.5 تا 2.0 میلی متر عمق دارند  که به منظور حفظ ارتفاع 1 میلی متر از پیوندهای کاشته شده و کاهش احتمال تشکیل کیست ایجاد می شوند. برای انتخاب محل قرارگیری پیوند ها، باید قبل از عمل با بیمار صحبت و هماهنگ شود. رایج ترین محل قرارگیری پیوند ها در قسمت جلوی پوست سر پیشانی است. هنگامی که خط موی جلویی به اندازه کافی متراکم باشد، می توان پیوندهای بزرگتری را برش داد تا در ناحیه پذیرنده قرار گیرند یا برش بیضی را می توان در پشت این قسمت قرار داد تا ظاهری طبیعی و بیشترین تراکم مو را ایجاد کند. بعضی از بیماران، به ویژه آن هایی که ریزش مو نوع 2 دارند، دارای ریزش شدید در ناحیه دریافتی و تراکم اهدا کننده بسیار کمی هستند. نتایج کاشت مو در این مورد، متوسط ​​است اما اگر بیماران درست انتخاب شوند، نتایج بسیار مطلوب تو خواهد بود. در بیماران با ریزش موی نوع 3، همانند بیماران طاسی مردانه، با تکنیک های پیوند واحد فولیکول، خط موی نامنظمی ایجاد می شود. واحدهای فولیکولی حاوی 1 تا 2 تار مو در هر پیوند هستند که در قسمت جلویی قرار می گیرند و پیوندهای بزرگتر در پشت آن ها قرار می گیرند که منجر به ظاخری طبیعی می شود.

کاشت مو برای زنان در کلینیک کاشت موی خانه سفید

کلینیک کاشت موی خانه سفید، از معدود مراکز معتبر در تهران برای کاشت موی بانوان است. شما می توانید با درخواست مشاوره رایگان از تیم مشاوره حرفه ای خانه سفید، نوع ریزش مو خود را تعیین کرده و سپس برای عمل مناسب کاشت مو اقدام کنید. دو جراحی رایج برای بانوان عبارت اند از: کاشت موی شقیقه و کاشت مو در جلوی سر. خدمات کلینیک خانه سفید، کاملا تحت نظر وزرارت بهداشت هستند و تمام جراحی ها توسط پزشکان پوست و موی مجربی انجام می شوند که همواره رضایت بیمار را اولویت قرار می دهند. تیم پرسنل کلینیک کاشت مو، با تجربه زیادی که دارند، همواره بیماران را در تمام مراحل کاشت مو راهنمایی می کنند تا بیمار از نتیجه جراحی رضایت کامل داشته باشد. جاذبه های کلینیک خانه سفید، باعث شده این مرکز معتبر انتخاب اول هنرمندان و ورزشکاران معروف ایرانی برای کاشت موی سر باشد. افراد مشهوری که به این موسسه اعتماد کامل دارند، سبب شده اند کلینیک خانه سفید از اعتبار بیشتری برخوردار شود و بین همگان محبوب گردد. کلینیک کاشت موی خانه سفید، خدمات زیر را برای کاشت مو برای زنان ارائه می دهد:
  • ارائه مشاوره رایگان به مشتریان:
مشاوران کلینیک خانه سفید، به مشتریان کمک می کنند تا روش مناسب کاشت مو را انتخاب کنند و بفهمند که آیا کاشت مو برای آن ها مناسب است یا خیر.
  • بررسی سابقه دارویی و پزشکی بیماران قبل از عمل کاشت مو:
برای آن دسته از افرادی که قصد انجام عمل کاشت مو را دارند ولی بنا بر دلایل جسمی، پزشکی، سابقه دارویی یا حالت های روانشناختی کاشت مو برایشان عمل مناسبی به نظر نمی آید، گزینه های محدودی برای کاشت وجود دارد. این مساله از طریق بررسی پزشکان و مشاوران با تجربه کلینیک خانه سفید به مشتریان اطلاع داده می شود.
  • صحبت با بیمار و ارائه توضیحات کامل درباره تمام مراحل کاشت مو:
نتایج حاصل از کاشت مو، تقریباً هیج گاه کاملا رضایت بانوان را جلب نمی کند زیرا بانوان معمولا انتظارات غیرواقعی از نتایج کاشت مو دارند. بنابراین ضروری است که قبل از انجام عمل، میزان تغییر و بهبود کم مویی پیش بینی و به طور دقیق به بیمار اطلاع داده شود. یک تفاوت مهم کاشت مو در بین خانم ها و آقایان، احتمال تلوژن یا ریزش موهای اطراف ناحیه کاشت مو، بعد از عمل جراحی است. خانم هایی که دارای کم پشتی عمومی(مانند ریزش مو نوع 1 یا 2 که قبلا به آن ها اشاره کردیم) هستند، بیشتر در معرض ریزش موی بعد از عمل قرار دارند. لازم است مشتریان بدانند که موهای ریخته شده به تدریج دوباره رشد می کنند. ریزش مو موقتی است، اما ممکن است برای بیماری که موهایی کم پشت دارد، بسیار دردسرساز شود.
  • استفاده از تکنیک های ایده آل برای کاشت مو برای زنان:
روش های کاشت مو برای زنان در اساس تفاوتی با مردان ندارد. تعیین این که کدام روش باید برای بیمار استفاده شود، در کلینیک خانه سفید با توجه به 5 تکنیک زیر انجام می شود که برای همه بیماران صادق است.
  • پرپشت و ضخیم کردن مناطقی که در حال ریزش هستند و جلوگیری از آسیب دیدن فولیکول های موی مجاور
  • حفظ موهای ناحیه اهدا کننده و پیوند زدن آن ها به نواحی دچار ریزش، به طوری که حداکثر پوشش  پوست سر در ناحیه گیرنده فولیکول به دست آید و زیبایی به حداکثر برسد.
  • استفاده از گرافت های مو در اندازه های مختلف، برای به حداکثر رساندن بازده کاشت مو و پوشش بهتر در ناحیه گیرنده مو.
  • در صورت نیاز، پوست سر ناحیه گیرنده طاس برداشته می شود.
  • جای زخم در ناحیه اهداکننده مو، به حداقل رسانده شود.
  منبع : www.whcl.ir
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کاشت مو

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان