به گزارش لنگرخبر، موضوع دانش پزشکی بدن انسان و هدف آن تأمین سلامت و تندرستی آدمی است و اهمیت این موضوع و هدف از دیدگاه اسلام بر کسی پوشیده نبوده و انسان بعد از کسالت قدر سلامتی خود را بهتر درک می کند.



در دین مبین اسلام تا آنجا به سلامت انسان اهمیت می دهد که اگر تکلیف واجبی به تندرستی آدمی لطمه بزند، نه تنها انجام آن ازنظر شرع لازم نیست که در چنین شرایطی انجام آن حرام خواهد بود لذا پزشک به واسطه دانش و تخصص و تجربه، جسم و جان بیمار را به دم مسیحایی شفا می بخشد به واقع سلامت و آرامش و آسایش جامعه را در سایه ی عنایت پروردگار متعال تضمین می کند



بسیاری از افراد، جامعه پزشکی را یک شغل پردرآمد می دانند درحالی که این رشته یکی از سخت ترین رشته های دانشگاهی بوده و این قشر از جامعه در سوگندنامه پزشکی خود کمک به محرومین و نیازمندان را باید در اولویت قرار دهند.



این روزها بسیجیان در همه عرصه ها حضوری فعال داشته و در تمامی بحران ها شرکت و از هیچ کمکی به افراد به ویژه محرومین دریغ نمی کنند و یکی از آن قشرها پزشکان بسیجی جامعه هستند که به مناطق محروم رفته و به این افراد در ایام کرونایی کمک رسانی کرده و ویزیت رایگان می کنند.



یکی از آن پزشک بسیجی دکتر کامبیز رودخانه ای است که به اتفاق همکاران در طرح بسیج شهید رهنمون به مناطق روستایی رفته و به آنان امدادرسانی می کنند.



مسؤول مرکز بهداشت و درمان لات لیل می گوید طرحی که مسؤولیت آن را به عهده گرفتیم و هم اکنون در حال انجام آن هستیم، بدین گونه است که ماهانه موظفیم برای جمعیت تحت پوشش خودمان ویزیت رایگان، ارائه داروی رایگان، مشاورات پزشکی شامل مشاوره مامایی، بهداشت روان و غیره انجام دهیم.



به گفته کامبیز رودخانه ای امسال طرح غربالگری ویژه سرطان کلون را اجرا کردیم و آموزش آن را به طور رایگان انجام و این کار ماهیانه یک بار و گاها بیشتر ادامه پیدا می کند.



وی می گوید افرادی که دچار خونریزی های دستگاه گوارشی، یبوست و یا زخم معده هستند به ما رجوع کرده تا با توصیه نامه و فرمی که بسیج جامعه پزشکی در اختیارمان قرار داده، آن ها را به بیمارستان ارجاع داده تا به طور رایگان مورد مداوا قرار گیرند.



مسؤول مرکز بهداشت و درمان لات لیل معتقد است یکی از مهم ترین مشکلات مردم روستانشین و مناطق محروم عدم تشخیص به موقع بیماری های خطرناک و ناآگاهی ها است لذا از طریق این غربالگری اگر دچار بیماری کلون یا هر نوع بیماری دیگر هستند، از سرطان گرفته یا پولیپ ها، سریع تر تشخیص داده و در درمان آن تسریع انجام شود.



به گفته رودخانه ای در ویزیت های ماهانه به طور متوسط حدود ۲۰ الی ۳۰ بیمار مراجعه کننده داشته و داروهای مختلف به طور رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد زیرا آنان هر عللی که در تهیه دارو عاجز هستند.



برخی، افراد بسیجی را فقط مختص کارهای سازندگی، اقتصادی و جهادی می دانند ولی مسؤول مرکز بهداشت و درمان لات لیل گفت: بنده در انجام این ویزیت های رایگان احساس لذت و خوشایندی دارم، زیرا معتقدم خدمت به مردم محروم، رضایت خدا را در بردارد و موجب خرسندی انسان است.



رودخانه ای از وضعیت ویزیت رایگان مردم روستایی در ایام کرونا می گوید و بیان کرد: در ایام شروع کرونا حدود سه تا چهار ماه در اجرای این طرح، توقف داشتیم و برای ما مقدور نبود به مردم روستا سرکشی کنیم، اما از انجام کار در مرکز بهداشت برای خدمت به مردم کوتاهی نکردیم.



به گفته وی هنگام سرکشی به روستا به جهت ویزیت و درمان، لوازم بهداشتی موردنظر را به همراه برده و در مکان های مشخصی چون مساجد یا خانه شورا لوازم بهداشتی ازجمله ماسک، مواد ضدعفونی، الکل در اختیار مردم قراردادیم.



در ایامی که برخی از پزشکان به دنبال سود و کسب درآمد بیشتر هستند هنوز پزشکان بسیجی مثل دکتر رودخانه ای و همکارانش حضور دارند که به مناطق محروم و روستایی رفته و محرومیت زدایی و کمک به همنوعان را به خوبی معنا کردند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان