به گزارش لنگرخبر، رحیم حیدری در گفت وگو با ایسنا، اشتغال را یکی از موضوعات مهم در شهرستان لنگرود دانست و اظهار کرد: به دنبال رونق کارخانه ها و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید در شهرستان هستیم تا زمینه ماندن جوانان را فراهم کنیم.



وی با اشاره به بازدید معاون اقتصادی بنیاد برکت ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) از واحدهای شهرک صنعتی نالکیاشر، کارخانه ابریشم کشی چمخاله و کارخانه چایسازی، کشت نیشکر خانگی و شهرک صنعتی اطاقور، تصریح کرد: ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) امکانات لازم در حوزه اشتغالزایی را دارد و می توانیم از این ظرفیت برای راه انداری اشتغال از طریق ثبات و دوام کارخانجات شهرستان استفاده کنیم.



فرماندار لنگرود، صنعت ابریشم را یکی از ظرفیت های این شهرستان دانست و گفت: با احیای مشاغل سابقه دار و بومی منطقه مانند نوغانداری می توانیم به اشتغالزایی کمک کنیم.



حیدری، تولیدات کارخانه بزرگ ابریشم کشی لنگرود را کمتر از ظرفیت واقعی آن دانست و عنوان کرد: پیله ابرشم تولید شده توسط این کارخانه اغلب توسط سایر استان ها خریداری می شود.



وی از پرداخت تسهیلات به پرورش دهندگان کرم ابریشم به منظور رونق این صنعت در شهرستان لنگرود خبر داد و خاطرنشان کرد: باید پیله مورد نیاز کارخانه ابریشم کشی را تامین کنیم تا علاوه بر رونق اقتصاد و معیشت کشاورزان نوغاندار، به احیای ظرفیت های کارخانه ابریشم کشی کمک شود.



فرماندار لنگرود، با تاکید بر لزوم احیای باغات توت و احداث سوله های پرورش کرم ابریشم جهت تامین مواد اولیه کارخانه ابریشم کشی لنگرود، یادآور شد: با احیای صنعت ابریشم شاهد شکوفایی اشتغال در این بخش خواهیم بود.



وی همچنین به بهره مندی صنایع چای از تسهیلات بنیاد برکت خبر داد و اظهار کرد: به دنبال احیای ظرفیت های شهرستان لنگرود جهت اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری جوانان هستیم.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان