به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور طی سخنانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز (شنبه) برگزار شد، گفت: لازم می دانم از مردم عزیز برای رعایت چارچوب های بهداشتی در عزاداری صدیقه کبری (س) و سردار قاسم سلیمانی تشکر کنم.

موضوع کرونا یک بیماری عادی و اپیدمی معمولی نبود 

وی ادامه داد: موضوع کرونا یک بیماری عادی و اپیدمی معمولی نبود و یک پاندومی بود که سراسر جهان را در برگرفت و یک آزمایش تاریخی برای ملت ها و رهبران آن بود. برخی از کشورها بودند که وقتی این اپیدمی شروع شد به فکر مسائل اقتصادی بودند.

رئیس جمهور تصریح کرد: کشورهایی را دیدیم که فکر می کردند با شریط پلیسی و قرنطینه های سخت می توانند این ویروس را کنترل کنند که بعد هم دیدند اینطور نمی توانند آن را کنترل کنند. برخی از رهبران کشورها هم همه پروتکل ها را به سخره گرفتند.

در مبارزه با کرونا در ایران موفقیت خوبی داشتیم

وی تاکید کرد: ما در مبارزه با کرونا در ایران موفقیت خوبی داشتیم. ما موج سوم را سریعتر از آنچه دیگران پیش بینی می کردند مهار کردیم و امروز می بینیم تنها ۴ شهرستان قرمز در کشور داریم و اغلب شهرستان ها، زرد و نارنجی هستند و با شرایط مساعد و مناسبی مواجه هستیم.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه در موفقیت مبارزه با کرونا نقش رهبری را باید حائز اهمیت قرار دهیم، گفت: دو سه خطر پیش روی ماست؛ ویروس انگلیسی، فصل سرما و آلودگی و وارونگی هوا. از مردم خواهش می کنم بیشتر مراقبت کنند.

هزینه مبارزه با کرونا در ماه های بهمن و اسفند خیلی بیشتر است

رئیس جمهور گفت: وقتی جایی اوج می گیرد رسیدن به روند کاهشی بسیار سخت و گاهی پر هزینه است.  عکس آن؛ اگر بخواهد شرایط بهم بریزد و به دلیل مناسبت های خانوادگی و ملی دو مرتبه برمی گردیم، جبرانش خیلی سخت است. این هزینه در ماه های بهمن و اسفند خیلی بیشتر است زیرا برخی از افراد کاسبیشان در همین ماه های نزدیک به عید است.

ان شا الله شب عید خوب و مناسبی را داشته باشیم

وی تصریح کرد: ان شا الله شب عید خوب و مناسبی را داشته باشیم و مردم هم بتوانند به سفر بروند، این در صورتی امکان پذیر است که از امروز ۱۳ دی ماه تا اوایل ماه بهمن خیلی باید مراعات کنیم. لذا مساله عادی انگاری یک معضل بزرگ برای ماه های آتی خواهد بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان