به گزارش لنگرخبر، محمد باقر قاسم پور در گفت و گویی گفت: ۱۳۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به تولید مرکبات اختصاص دارد و امسال وضعیت باغات مرکبات خوب است.



وی افزود: بخشی از باغات مرکبات به دلیل برف سنگین سال گذشته خسارت دیدند و ممکن است امسال محصول کمتری در این شهرستان برداشت شود.



قاسم پور با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ سازی لازم برای بیمه کردن باغات در بین باغداران انجام نشده است و علیرغم اینکه در برخی سالها شاهد خسارت سرما به مرکبات هستیم، همچنان نسبت به بیمه شدن اقدام نمی کنند، خاطرنشان کرد: برخی از کشاورزان دلیل نداشتن تمایل خود به بیمه را پرداخت نکردن به موقع خسارتها از سوی بیمه گذار عنوان می کنند.



وی تصریح کرد: کشاورزی و باغداری از مشاغل پر ریسک است و لازم است اطلاع رسانی های بیشتری در این خصوص صورت گیرد.



مدیر جهادکشاورزی لنگرود گفت: تولید مرکبات در باغات با فعالیت های خانوادگی همراه است و در برخی مواقع از کارگر هم برای برداشت محصول استفاده می شود که اخیرا افزایش قیمت دستمزد کارگر، موجب افزایش قیمت تولید این محصول شده است.



وی یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت محصول در باغات مرکبات را افزایش قیمت نهاده ها عنوان کرد و گفت: لازم تدابیر لازم برای حمایت از باغداران در این خصوص اندیشیده شود.



قاسم پور افزود: امسال قیمت فروش محصولات باغات مرکبات از جمله پرتقال خوب است و باغداران رضایت خوبی در این خصوص دارند.



وی با بیان اینکه اغلب محصولات باغات مرکبات این شهرستان در گیلان به فروش می رسد و کشاورزان در بیشتر مواقع به طور مستقیم توسط خود کشاورزان بدون حضور دلالان فروخته می شود، خاطرنشان کرد: کیفیت مرکبات لنگرود بسیار خوب است و در بازارهای استان به فروش می رسد.



انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان