به گزارش لنگرخبر به نقل از دانشجو ،بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸، خبری بسیار شوکه کننده به سرعت در رسانه ها برخط و فضای مجازی دست به دست می شود؛ تلویزیون رسمی عراق شهادت «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد را تائید می کند.
صداوسیما ایران نیز دقایقی بعد، بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون شهادت سردار سرافراز اسلام را قرائت می کند و بهت عجیبی ایران را فرامی گیرد.
برخی رسانه های غربی از او به عنوان «قهرمان جنگ» یاد می کنند و نیویورک تایمز، در سپتامبر ۲۰۱۳ شهید سلیمانی را «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف کرد.
مقامات آمریکایی بار ها نام ژنرال سلیمانی را با وحشت در سخنرانی های خود اعلام کرده اند، اما حاج قاسم با تمامی ژنرال های جهان تفاوت داشت. سهم او از زرق وبرق این جایگاه، یک لباس سبز خدمت بود و بس.
شخصیت شهید قاسم سلیمانی معجونی از اقتدار و تواضع بود؛ یک فرمانده نظامی باهوش و زبده که نشریه آمریکایی فارن پالیسی در دهمین گزارش سالانه خود پیرامون معرفی متفکران برتر جهان در عرصه های مختلف، از او به عنوان یکی از ۱۰ چهره برتر در عرصه امنیتی-دفاعی نام برد ولی این شخصیت نظامی در میان فرزندان مدافعان حرم، به عمویی مهربان معروف بود. هنوز نجوا های عاشقانه این ژنرال نظامی در میان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به گوش می رسد: «من قدرت و محبت مادری حضرت زهرا (س) را در هور، غرب کانال ماهی، وسط میدان مین دیدم. وقتی شما مادر ها نبودید و فرزندانتان در خون دست وپا می زدند، من حضرت زهرا (س) را دیدم.»
در همین راستا به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار دل ها با هم رزم این شهید سرافراز، سردار محمدعلی حق بین، مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی، یکی از فرمانده مطرح مقاومت در سوریه و عراق و فرمانده سابق قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) به گفتگو نشستیم تا ابعاد جدیدی از فرماندهی سردار سلیمانی منتشر شود.
.......
دانشجو: آشنایی شما با سردار سلیمانی به چه دورانی بازمی گردد؟
سردار حق بین: سردار سلیمانی یکی از فرماندهان برجسته دوران دفاع مقدس بود و بعد جنگ هم با این شهید نشست وبرخاست هایی داشتم، اما اوج همکاری من با حاج قاسم سلیمانی پیرامون ماجرای سوریه و عراق بود.بعد از شکل گیری داعش، یگان هایی از نیروی زمینی سپاه و قرارگاه امام حسین (ع) به عراق و سوریه اعزام شدند و فرماندهی مستقیم یا غیرمستقیم نبرد در جبهه مقاومت با سردار سلیمانی بود.
وسعت فعالیت سردار بسیار زیاد بود و علاوه بر فعالیت های نظامی، در تصمیمات سیاسی برخی از کشور های غرب آسیا هم نقش ویژه ای ایفا می کرد. حاج قاسم در اغلب جلسات طراحی قبل از عملیات در سوریه و عراق، حضور داشت، اما تنها در عملیات آزادسازی شهر البوکمال در شرق دیرالزور فرمانده مستقیم میدان بود.
دانشجو: سردار سلیمانی ۳۰ شهریورماه ۹۶ در یک سخنرانی در شهر لنگرود، پایانِ فعالیت داعش را در کمتر از ۳ ماه دیگر اعلام کرد، در آن مقطع زمانی به نظرتان این وعده عملیاتی بود؟
سردار حق بین: عملیات آزادسازی شهر البوکمال بسیار حساس بود و سردار سلیمانی مستقیماً روزی ۴ الی ۵ بار بر محور ها سرکشی می کرد، چون قول پایان داعش را به مردم ایران و خانواده شهدا داده بود و باید این امر عملیاتی می شد. این عملیات یک ماه به طول انجامید و حقیقتاً تحقق وعده پایان داعش یک لطف الهی بود. روزی که سردار سلیمانی این حرف را زد، فرماندهان جبهه مقاومت در آن مراسم حضور داشتند و از این وعده شوکه شدند. دشمن با تمام قوا وارد میدان شده بود و از امکانات سخت افزاری ویژه ای بهره می برد، اما به لطف خدا و همت رزمندگان، این پیروزی صورت گرفت.
دانشجو: جریان تکفیری داعش چگونه شکل گرفت؟ و آیا حساسیت هایی برای حضور ایران در عراق و سوریه بود؟
سردار حق بین: آمریکایی ها برای مقابله با محور مقاومت، داعش را به وجود آوردند و با دلار های کشور های عربی منطقه، این گروه تروریستی را تجهیز و ساماندهی کردند. غربی ها امید داشتند که بتوانند محور مقاومت را زمین گیر کنند، اما آن ها از ظرفیت های بین المللی حاج قاسم غافل بودند.
.......
در جبهه های محور مقاومت شاهد بودیم که جمهوری اسلامی ایران در کنار عراقی ها، سوری ها، لبنانی ها، افغانی ها، پاکستانی ها برای مقابله با گروه تروریستی داعش می جنگد و نباید یادمان برود که همین چند دهه گذشته بود که ما با عراق وارد جنگ شدیم و شهید و مجروح دادیم، اما امروز باهم متحد هستیم، شکل گیری این اتحاد هنر حاج قاسم بود.
حضور سپاه در ابتدای درگیری ها در عراق و سوریه محرمانه بود و مجبور بودیم که پنهانی افراد را ثبت نام و به منطقه اعزام کنیم، اما همواره جوانان آماده رزم بودند؛ برای مثال چند باری در بین مسیر با تلفن مجبور شدیم گُردانی را برای حضور در منطقه آماده کنیم.
دانشجو: آمریکایی ها حمایت های آشکاری از داعش در سوریه داشتند؟
سردار حق بین: آمریکا مزدورانش را در سرتاسر دنیا جمع کرد و لباس مشکی پوشاند و پرچم لااله الاالله را انتخاب کرد. غربی ها به این نتیجه رسیدند برای اینکه بتوانند انقلاب را متوقف کنید، باید جریان تکفیری در اسلام ایجاد کنند و من به یقین می گویم توان نظامی داعش با کل توان کشور های عربی منطقه برابری می کرد.
غربی ها نمی فهمند که روزی ممکن است این سگ دست آموز، پاچه صاحبش را گاز بگیرد. اخیراً شاهد بودیم که داعش حملات تروریستی را در فرانسه و بلژیک انجام داده است.
دانشجو: آیا نیرو های خارجی در سوریه فعالیت های حاج قاسم را رصد می کردند؟ و درگیری میدانی بین طرفین ایرانی و آمریکایی رخ داده بود؟
سردار حق بین: آمریکایی ها به وسیله پهپاد های خود سردار سلیمانی را رصد می کردند و مداوم بالای سر ما مشغول تصویربرداری بودند و به ادوات نظامی محور مقاومت آگاهی داشتند. بار ها نام سردار سلیمانی را در شنود سیستم های صوتی آمریکایی ها شنیده بودیم، اما جرأت شهادت حاج قاسم را نداشتند.
سیاست کلی این بود که از درگیری های مازاد در سوریه خودداری کنیم، البته آمریکایی ها هم توان نبرد میدانی با ما را نداشتند و از ایست وبازرسی های متعلق به آنان عبور می کردیم و نمی توانستند مانع حرکت کاروان نظامی مقاومت شوند. یک بار آمریکایی ها با پهپاد های خود بولدزر ما که در تریلی بود را هدف قرار دادند و ما هم فوراً یک خودرو نظامی شان را هدف قرار دادیم؛ از این دست اتفاقات در سوریه رخ می داد و بعد می گفتند که ما ابرقدرت هستیم و شما کوتاه بیایید.
دانشجو: تا به حال سلامت شهید قاسم سلیمانی در سوریه تهدید شده بود؟
سردار حق بین: گروه تروریستی داعش تک تیراندازان ماهری دارد؛ در یکی از عملیات و بعد از بازپس گیری محور موردنظر، حاج قاسم برای مشاهده میدانی به منطقه آمد. تک تیرانداز داعشی که از مدت ها قبل در ساحتمان محلی استتار کرده بود، از حجم ماشین های در صحنه فهمید که یک مقام عالی رتبه برای بازدید منطقه آمده است. چند ثانیه بعد از آنکه حاج قاسم با دوربین منطقه را رصد کرد، تیری با فاصله بسیار اندک به لبه دیوار برخورد کرد و شانس آوردیم که در آن موقع ایشان شهید نشدند.
دانشجو: شما مدت زیادی با حاج قاسم هم نشین بودید، از روحیات این فرمانده برایمان تعریف کنید. سردار حق بین: بعد از یک عملیات مطلع شدیم که حاج قاسم می خواهد دیداری با رزمنده ها داشته باشد، همه از جیب خودشان پولی جمع کردند و قرار شد که جلوی پای سردار، گوسفندی قربانی شود اما هنگام قربانی کردن حاج قاسم به شدت مخالفت کرد. گفتم سردار بچه ها با جیب شخصی شان این قربانی را برای سلامتی شما و امام زمان خریداری کردند، اما راضی نشد؛ دیدم فرماندهی با این قدرت و شجاعت، طاقت دیدن بریدن سر یک گوسفند را ندارد. بعد ها فهمیدم تصاویر ذبح شدن شهدای مدافع حرم برایش تداعی می شد؛ سردار هیچ وقت حاضر نبود هزینه مازادی برایش خرج شود.
.......
حاج قاسم یک دل رئوف و مهربانی داشت، هر کجا می گفتیم عملیاتی صورت گرفته و تعداد شهدا زیاد است، فوراً برافروخته می شد، اما هر کجا می گفتیم تلفات کمی داشتیم، خوشحال می شد. اخلاق مهم ترین ویژگی شهید سلیمانی بود و یقین دارم که این مرد با این روحیات توانست داعش را از بین ببرد؛ خدا را گواه می گیرم که از نظر نظامی داعش تا سال های طولانی تمام نشدنی بود. خود سردار سلیمانی گفت که این گروه تروریستی چند هزار انتحاری داشت و از لحاظ تسلیحات نظامی هم بسیار مجهز بود.
دانشجو: از عملیات آزادسازی حلب و «نبل و الزهراء» برایمان بگویید؟ و این جمله حاج قاسم که «شما در خیبر را شکستید و این قلعه بازنشدنی را باز کردید» برای کدام عملیات در سوریه بوده است؟
سردار حق بین: دو جبهه حلب دست داعش و النصره بود و حدود ۱۸۰۰ متر باهم فاصله داشتند و ما میان این دو جبهه قرار داشتیم. جمعیت حلب به بیش از دونیم میلیون نفر می رسد و در آن مقطع ۷۰۰ هزار نفر آنان تحت سیطره دشمنان بودند.
تروریست ها آن قدر به ما نزدیک بودند که شب ها بشکه های نفت روی هم می چیدیم تا تیر به خودروها اصابت نکند. حاج قاسم گفته بود اگر گروه های تروریستی در جبهه حلب به هم وصل شوند، معلوم نیست تکلیف انقلاب اسلامی چه شود؛ محل رفت وآمد ما فرودگاه جنوب حلب بود و اگر سقوط می کرد، اوضاع خوبی پیش رو نبود. داعش و النصره روزهای ۷, ۸, ۹ آبان سال ۹۵، فشارهای سنگین به استحکامات محور مقاومت در حلب آوردند تا بتوانند فرودگاه را تسخیر کنند اما به لطف خدا این امر محقق نشد؛ بعد از این اتفاق سردار سلیمانی گفت رزمنده ها جمع کن تا من شخصاً تشکر کنم، برای حاج قاسم، جایگاه سردار با یک بسیجی تازه وارد که شهید می شد، هیچ فرقی نداشت. در خصوص جمله معروف «شکستن در خیبر» نیز به عملیات آزادسازی نبل و الزهراء برمی گردد؛ نبل و الزهرا دارای پیچیدگی منطقه ای بود و استحکام بسیار زیادی داشت و کمتر کسی تصور می کرد که این عملیات با کمترین تلفات و با سرعت به نتیجه برسد. روز 13 بهمن 94 سردار حاج قاسم سلیمانی به منطقه عملیاتی آمده و در جمع فرماندهان گفت « ما 4 سال پشت این جبهه گیر کردیم و شما بودید که درب خیبر را شکستید» و روز 16 بهمن 94 وارد شهر نبل و الزهرا شدیم. دانشجو: چطور شد که آمریکایی ها به این تحلیل رسیدند که الآن بهترین زمان برای به شهادت سردار سلیمانی است؟ سردار حق بین: تحلیلمان این است که اتفاقات داخلی باعث شد که آمریکایی ها به این اقدام جنایتکارانه دست بزنند. آمریکایی ها جرأت نداشتند که حاج قاسم را در میدان رزم به شهادت برساند و گذاشتند تا سر فرصت نقشه شوم خود را اجرا کنند.
البته شهادت لطف خدا برای سردار سلیمانی بود و شهید سلیمانی به دست احمق ترین احمق ها به شهادت رسید.
دانشجو: چرا امثال شهید سلیمانی ها در سوریه جهاد کردند؟ امنیت داخلی ایران به سوریه چه ارتباطی دارد؟
سردار حق بین: اوایل آغاز داعش، عموم مردم جهان فکر می کردند که این گروه تروریستی فقط با شیعیان مشکل دارد، اما بعد ها مشخص شد که هرچه سر راهشان است را می کشند و مسلمان و مسیحی فرقی برای آنان ندارد.
وقتی اعضای این گروه تروریستی روی سر دختری دست می کشند، دیگر کسی نمی توانست به آن دختر کمک کند و به برده جنسی تبدیل می شد. در یکی از موارد، پدر و مادر دختر مقاومت کردند که در نهایت توسط داعش کشته شدند.
اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز باید در خوزستان و بوشهر با این گروه تروریستی می جنگیدیم. سربازان این ملت مردانه و با تعصب به میدان رفتند و این گروه تروریستی را در پایگاه خود خفه کردند. برای آمریکایی ها بسیار سخت بود که زحمات چندین ساله شان برای شکل گیری گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه نابود شود.برخی ها می گویند چرا پول ایران در سوریه و عراق هزینه می شود، این را باید بگویم که برخی از کشور های قدرتمند هزینه های جبهه مقاومت را تأمین کردند و اکنون در حال بازسازی این کشور ها هستند و سود خود را می برند.
دانشجو: برای سؤال آخر، به نظرتان با توجه به تحرکات منطقه ای آمریکا، آیا احتمال دارد آمریکا علیه ایران وارد جنگ نظامی شود؟
سردار حق بین: این طور نیست که اگر آمریکایی ها حمله کنند، ما چند روز بعد جوابشان را بدهیم بلکه در دقایق اولیه پاسخ دندان شکنی دریافت خواهند کرد. با قاطعیت می گویم که آمریکایی ها جرأت و توان حمله به ایران را ندارند. زمان جنگ ما بدون داشتن سیم خاردار با عراق و تمام متحدانش جنگیدیم و از بیش از ۳۰ کشور دنیا اسیر گرفتیم و امروز هم پاسخ کوبنده ای به تهاجم دشمن خواهیم داد.
ماجرای ناگفته هدف قرار دادن سردار سلیمانی توسط تک تیرانداز داعش/ جزئیاتی جدید از حمله سریع نظامی ایران به آمریکا در شام/ بعضی از کشورها به ایران پول و تجهیزات دادند تا در سوریه مقابل تروریست ها بایستد+ فیلم
بار ها مقامات نظامی آمریکا در کنگره اعلام کرده اند که نیروی تاکنیکی تربیت نکرده اند و نظاره گر آن هستیم که آمریکایی ها پیرامون مسائل نظامی راهبردی فکر می کنند و با حرکت دادن ناو های خود دست به تجاوزات خصمانه شان می زنند.
در گذشته نیز، ارتش آمریکا از اتباع مختلف کشور های جهان با وعده اقامت در این کشور تشکیل می شد، اما بعد از افتضاح در جنگ عراق، ارتش این کشور با کاهش شدید تقاضا مواجه شد و در شرایط کنونی تقریباً بدنه نظامی این کشور، آمریکایی الاصل هستند. مطمئن باشید اگر آمریکا نفرات و توان نظامی کافی را داشت در سوریه مستقیماً ورورد می کرد و گروه تروریستی داعش را شکل نمی داد.
انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان