افزایش ۶ درصدی برداشت کیوی در گیلان

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۷:۲۴ چاپ کد خبر: 114844
به گزارش لنگرخبر، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کیوی های تولیدشده در استان گیلان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: استان گیلان به لحاظ موقعیت ژئوفیزیکی و خاکی حاصلخیز دارای ظرفیت خوبی به لحاظ تولید محصولات کشاورزی بوده و یکی از این محصولات کیوی است.

وی با اشاره به صادرات کیوی تولیدشده در گیلان به دیگر کشورهای منطقه گفت: بخش اعظمی از کیوی های تولیدشده در استان گیلان به کشورهایی مثل عراق، هندوستان، روسیه، آذربایجان و گرجستان صادر و نقش مهمی در ارزآوری به کشور در صورت حفظ بازارهای موجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تأکید بر شناسایی بازارهای هدف در صادرات کیوی افزود: برای افزایش صادرات کیوی به دیگر کشورها باید بازار رقابتی ایجاد و در حال حاضر کشورهای ایتالیا، چین، ترکیه و نیوزلند کشورهای  هدف جمهوری اسلامی در صادرات کیوی هستند.

پارسافر با اذعان به اینکه کاشت ارقام باکیفیت کیوی در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار دارد، تصریح کرد: برای باغداران کیوی و کشاورزان دوره های مختلف و آموزشی در راستای افزایش کیفیت تولید کیوی برگزارشده زیرا کشورهایی مثل امارات خواهان کیوی با وزن ۱۲۰ گرمی هستند درحالی که کیوی تولیدشده در استان نهایتاً ۹۰ گرم است.

وی از رشد ۶ درصدی برداشت کیوی در استان گیلان خبر داد و افزود: گیلان پس از مازندران دومین تولیدکننده کیوی در کشور بوده و امسال ۱۹۲ هزار تن کیوی به ارزش ریالی هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان در شهرستان های رودسر، آستانه اشرفیه، رشت، تالش و آستارا  برداشت شده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان