به گزارش لنگرخبر، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در گردهمایی یاران حاج قاسم از ویژه برنامه های گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت اظهار داشت: سردار سلیمانی سالار شهیدان جبهه مقاومت است.

وی با ابراز تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(ع) افزود: در این ایام توفیق دیدار همرزمان شهید سلیمانی و خانواده شهدا در کرمان را پیدا کردم که توفیق بزرگی برای من بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه "این جلسه، جلسه میثاق و تجدید عهد با فرمانده شهیدمان است" گفت: باید از خدا بخواهیم که خدا به ما توفیق دهد در این مسیر نورانی جبهه حق راه شهدا در این جبهه حق را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه نبرد حق و باطل با آفرینش انسان شروع شده است، افزود: از ابتدای خلقت بشر تا امروز این نبرد بوده است و تا پایان هم ادامه خواهد داشت و این نبرد و مبارزه در دو بعد خود را نشان می دهد.

سردار قاآنی با تذکر اینکه بعد اول نبرد در وجود خود انسان تجلی پیدا می کند و هر که می خواهد مرد میدان نبرد و مقاومت باشد باید اول این نبرد را از درون خود شروع کند گفت: شهید قاسم سلیمانی فرمود "کسی شهید می شود که اول شهید شده باشد."

وی با تأکید به اینکه شهید سلیمانی عزیز جزو الگوهای ترکیب این دو نبرد با هم بود و در نبرد درون خود قهرمان شد و به شهادت رسید ادامه داد: اسلام با مقاومت عجین شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با ابراز اینکه "همه در ذهنشان هست و یادآوری می کنیم ما فرزندان مکتب نبی مکرم اسلام(ص) هستیم" گفت: پیامبر وقتی آداب نماز را به ما آموختند راه مقاومت را پیشِ پای ما گذاشتند.

وی با بیان اینکه دشمن بداند و پست فطرتانی که مقابل جبهه مقاومت عرض اندام می کنند خوب بفهمند که یکی از بزرگترین نقائص آنها عدم فهم است اضافه کرد: بچه مسلمان وقتی زبان باز می کند مادرش به او خواندن نماز یاد می دهد و  بعد از تکبیرةالاحرام نماز به آیاتی از اهدنا الصراط المستقیم می رسد و بعد صِراطَ الَّذینَ أَنعَمتَ عَلَیهِم غَیرِ المَغضوبِ عَلَیهِم وَلَاالضّالّینَ می گوید.

سردار قاآنی با بیان اینکه جبهه مقاومت ریشه در آیات قرآن دارد گفت: در بهترین حالات روحی و بهترین وقت ها در طول روز در شفافترین حالات فکری از خدا می خواهند که در طریق مقاومت باشند.

وی با اظهار اینکه "امام ما در یک تعریف از شهید سلیمانی می فرمایند «او اسم و رمز مقاومت شده است»" افزود: یعنی دوباره علمدار محور مقاومت پرچم مقاومت را از میان آیات قرآن بلند کرده و مسلمین را به مقاومت دعوت کرده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مکتب مقاومت را یادآوری کرده است و این گونه نبوده است که شهید سلیمانی مکتب مقاومت را ایجاد کند گفت: جبهه مقاومت همیشه قداست، مبانی و اصول داشته است.

وی با بیان اینکه در بیست سال گذشته جنگ را در دوره ای که مدعی بودند جهان تک قطبی ایجاد شده است مباشران خودشان جنگ را از افغانستان شروع کردند که شکست خوردند ادامه داد: در عراق هم با پول کشورهای کثیف منطقه از جمله سعودی و حمایت رژیم اشغالگر قدس باز هم شکست خوردند و عناصر تکفیری را جمع کردند.

سردار قاآنی با ابراز اینکه "وقتی امام ما در این عرصه وارد شد در عراق نیز علما به میدان آمدند" افزود: وقتی آیت الله سیستانی فتوا دادند مردم عراق برای مبارزه با تکفیری ها به میدان آمدند و بهترین جوانان خود را برای دفاع از ارزش های اسلامی دادند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی وقتی وارد این فضا می شد دل همه رزمندگانی که برای دفاع از اسلام آمده بودند شاد می شد که یک فرمانده که دین را می فهمد و بر مبنای دین عمل می کند بین آنها حضور یافته است گفت: او حکیمانه عمل می کرد و حتی با دشمنش اول بر مبنای منطق وارد می شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در اوج جنگ کوچک ترین ظلمی به کسی نکرد و این ویژگی ها بود که شهید سلیمانی را برجسته کرد خاطرنشان کرد: همه باید بدانیم تعریف شهید سلیمانی صرفاً از بعد نظامی تعریف کاملی نیست؛ او واقعاً قهرمان در میدان نظامی بود اما ویژگی های او فقط در میدان رزم با دشمن خلاصه نمی شود.

وی با اظهار اینکه او وارد هر اجلاسی که می شد و سخنرانی می کرد با استدلال های محکم و منطق همه را متحیر می کرد گفت: حاج قاسم از عمق فکری و نگاه نافذ بصیرتی برخوردار بود و در کارها یک تصمیم پخته عقبه دار می گرفت.

سردار قاآنی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی قهرمانی است که در منطق، در فکر و تیزهوشی و نگاه راهبردی و در عمق بصیرت و عبودیت و بندگی خداوند قهرمان بود تصریح کرد: او بر خودش مسلط شده بود که توانست بر دیگران مسلط شود.

وی با بیان اینکه "اگر امام ما راه و مسیر ما را به عنوان یک مکتب بیان می کند مکتب جایی است که مطالب در آن همه جانبه و چندبعدی عنوان می شود" گفت: مکتب تربیت ساز است و استمرار دارد و مربوط به یک مقطع نیست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه همه کسانی که با شهید سلیمانی کار کردند از درون روستاهای کرمان تا سرتاسر ایران و منطقه، هر کدامشان یک اثرپذیری تربیتی جدی از او داشتند گفت: علمداری میدان مقاومت را به گونه ای جلو می برد که مبتنی بر اصول اسلامی است.

وی با ابراز اینکه شهید سلیمانی کنار تمام برجستگی هایی که داشت هم محور کردن ویژگی هایش با محور ولایت ویژگی بزرگتر وی بود افزود: بزرگی شهید سلیمانی این بود که او کاری جز طریق ولایت انجام نمی داد.

سردار قاآنی با اشاره به اینکه حاج قاسم با کمال احترام با افراد برخورد می کرد اما در عمل بر محور ولایت بود گفت: تکریم شهید سلیمانی، ابومهدی و پورجعفری اگرچه واجب است اما ما در قبال آنها وظیفه داریم.

وی با بیان اینکه انتقام از جنایتکاران از لحظه اول آغاز شده است و به نقطه پایانی نیز خواهد رسید ادامه داد: انتقام لازمه ای دارد و باید اول به دشمن سیلی هایی زد که سیلی اول تشییع جنازه باشکوه حاج قاسم بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه سیلی دوم زدن پایگاه آمریکایی بود بیان کرد: سیلی بعدی که باید به آمریکا زده شود کوچ استکبار از منطقه است.

وی با بیان اینکه یک دور شهید سلیمانی آمریکا را در بخش اول از عراق خارج کرد گفت: زمانی شهید سلیمانی توسط خود مردم آمریکا فشاری بر آمریکایی ها آورده بود که افسران آمریکا درون تانک های خود ایزی لایف می پوشیدند.

سردار قاآنی با اشاره به اینکه در این دوره به دلیل جنایتی که انجام دادند و از روز اول نیز تحت فشار قرار گرفتند افزود: به حول و قوه الهی شاگردان مکتب شهید سلیمانی اول استخوان آمریکایی را خرد و بعد از منطقه آنها را خارج می کنند.

وی با ابراز اینکه "به دشمن می گوییم «شکست شما و انتقام از آمریکا شروع شده است»" گفت: شما درون خانه های خودتان هم دیگر آرامش ندارید و بعید نیست درون خانه از شما انتقام بگیریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ترامپ و عوامل ترور شهید سلیمانی باید سر کلاس سلمان رشدی بنشینند و زندگی از این به بعد را از او آموزش ببینند اضافه کرد: این گونه نیست که قهرمان ما را ترور کنند و بعد راحت زندگی کنند.

وی با اعلام اینکه راه شهید سلیمانی بدون تغییر ادامه دارد و تقویت جبهه مقاومت روزبه روز افزایش پیدا خواهد کرد و کمتر نخواهد شد گفت: حمایت جبهه مقاومت استمرار پیدا خواهد کرد و این راه همچنان با قدرت پیش خواهد رفت.

سردار قاآنی با تأکید به اینکه رزمندگان جبهه مقاومت به هیچ چیزی جز نابودی اسرائیل فکر نمی کنند ادامه داد: هدف رزمندگان جبهه مقاومت برپایی حکومت جهانی امام زمان(عج) است و رهروان شهدا به کمتر از این قانع نخواهند شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان