به گزراش لنگرخبر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: با همکاری خوب مردم کشورمان روند، بحمد الله کاهشی بوده است و در مجموع آماری که امروز داده شد با تلاشی که در آذرماه انجام شد موجب شده ۸۰ درصد از مبتلایان و ۷۰ درصد از فوتی ها کاهش یافت.

ایجاد وضعیت آبی در مدیریت بیماری کرونا 

رئیس جمهور بیان داشت: همکاری مردم باعث شد امروز در مصوبات ما یک وضعیت جدید تصویب شد و آن وضعیت شهرهای آبی برای مناطق زردی بود که تعداد کرونای مثبت آن، ۲ در صد ـ هزار خواهد بود و شرایط نزولی دارند.

وی ادامه داد: در مناطق آبی تقریبا همه کسب و کارها فعالیت می کنند و در مناطق زرد هم با مراعات پروتکل های شدید کسب و کارها فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

ان شا الله وارد موج چهارم بیماری کرونا نشویم

روحانی ضمن تاکید بر اینکه ان شا الله وارد موج چهارم بیماری کرونا نشویم، خاطر نشان کرد: مسئله پایدارسازی شرایطی که امروز به آن رسیدیم بسیار مهم است تا به شرایط سخت گذشته برنگردیم و همچنین اقدامات پیشگیرانه برای اینکه وارد موج چهارم نشویم و تا پایان سال مشکل نداشته باشیم. همانطور که ماسک زدن ضروری است، عدم تشکیل اجتماعات و دورهمی هم مهم است هر یک از این حلقه ها ضعیف شود کل مدیریت را از بین می برد.

رئیس جمهور تاکید کرد: همیشه یک مثال امنیتی در ذهن من هست که الان در مورد بهداشت می زنم که اگر مراعات نکنیم هر عددی پیدا کنیم ضربدر صفر می شود و همه آثار و نتایج را از بین می برد.

باید کاری کنیم زمان محدودیت های شدیدبه حداقل ممکن برسد

روحانی اظهار داشت: وقتی ناچاریم محدودیت های شدید را اعمال کنیم، مشکلات فراوانی در زندگی و اقتصاد و فرهنگ جامعه ایجاد می شود. باید کاری کنیم زمان محدودیت های شدید را با همکاری با همدیگر به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مردم این است که ما سریعتر بتوانیم واکسن را در اختیار مردم قرار دهیم و مرجع ما برای واکسن خارجی هم سازمان بهداشت و درمان است . در واکسن داخلی اقدامات خوبی شده است ما در واکسن خارجی بیش از یک ماه و چهل روز درگیر نقل و انتقالات آن بودیم.

درخواست شرکت های خارجی برای تست واکسن کرونا بر روی مردم ایران

روحانی با بیان اینکه برخی شرکت های خارجی می خواستند واکسن را بر روی مردم ما آزمایش کنند، گفت: وزارت بهداشت ما به درستی این درخواست را قبول نکردند. مردم بدانند وسیله آزمایش برای شرکت های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت.

وی افزود: البته برخی کشورها قبول کردند که کاری به آنها نداریم؛ بنابراین مردم ما مطمئن باشند آنها وسیله آزمایش برای شرکت های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر در روز به ۵۰۰ هزار نفر واکسن تزریق و این عدد ضربدر ۶۰ میلیون شود، تزریق واکسن گرونا حدود ۳ ماه زمان می برد و اگر بخواهد ان عدد دوبرابر شود، زمان انجام آن هم بیشتر خواهد شد. بنابراین تزریق واکسن و اجرای آن زمان بر است که همه این موارد در سند امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

روحانی با اشاره به برخی شایعات درباره واکسن کرونا اظهار داشت: از رسانه ها و صدا و سیما می خواهم با این شایعات مقابله کنند؛ شایعه می کنند فلان جا واکسن دارند، فلان جا واکسن عرضه شده است و مردم را با این شایعات درگیر می کنند. مردم به متخصصان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قرارگاه عملیاتی و ستاد گوش بدهند و فریب افراد سوء استفاده گر در این شرایط را نخورند.

وی با تاکید بر اینکه حتما خرید و تهیه واکسن جزو اولیت های ما است، اظهار داشت:  خرید واکسن و تهیه آن جزو اولویت هایی است که انجام می شود و ان شاء الله در زمان آن با شرایطی که اعلام می شود، در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. مردم بدانند اگر واکسن هم آمد به معنی آن این نیست پروتکل ها را انجام ندهند بلکه باید چند ماه بعد آن نیز پروتکل ها رعایت شود تا نتیجه واکسن را ببینیم.

رئیس جمهور بیان داشت:  همه استفاده کنندگان واکسن کرونا در دنیا توصیه می کنند که پروتکل های بهداشتی باید برای ماه ها مراعات شود تا شرایط برای سلامت مردم، مناسب باشد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان