به گزارش لنگرخبر، الهام عاشوری امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ۸ آذر آغاز شد که تاکنون ۳۸ هزار و ۹۵۱ خانوار با ۱۱۱ هزار و ۸۷۶ نفر در شهرستان لنگرود غربالگری شدند.



وی با اشاره به اینکه ۱۴۶ نفر نیاز به اعزام نیروی پشتیبان و ۱۳۹ نفر نیز به مرکز کووید ارجاع داده شدند، گفت:  از ۸۹۹ تست انجام شده ۱۳۷ مورد مثبت و ۳۳۴ موردنیاز به قرنطینه خانگی داشتند.



سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود تعداد سفیر شناسایی شده در این طرح را ۱۳ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۳۰ هزار و ۶۹۶ سفیر جذب و ۳۹ هزار و ۷۹۵ خانوار هم دارای سفیر سلامت هستند.



عاشوری با بیان اینکه شهرستان لنگرود اکنون در وضعیت نارنجی  قرار دارد ولی در لبه تیغ قرمز کرونا است، تصریح کرد: از ۴۲۹ مورد تست پی سی آر در مهرماه، ۱۲۲ نفر مثبت بودند که این آمار در ماه دی به ۸۸۴ مورد تست پی سی آر افزایش یافته و از این تعداد ۳۴۱ مورد مثبت گزارش شد.



وی با بیان اینکه اعمال محدودیت ها باید جدی تر گرفته شود، گفت: شهربازی ها در شهرهای با وضعیت نارنجی بسته است و مهدهای کودک هم حتی با کمترین افراد هم نباید باز باشند و اخطار پلمپ به برخی دفاتر پیشخوان سطح شهرستان به جهت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی هم داده شده زیرا قطع زنجیره کرونا نیازمند حرکت جهادی است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان