به گزارش لنگرخبر، محمدباقر قاسم پور اظهار کرد: یکی از کارهای مهم این اداره کاهش هزینه تمام شده قیمت برنج برای کشاورزان است و شخم زمستانه و تولید مکانیزه برنج تاثیر زیاد در کاهش تولید این محصول دارد.



وی افزود: تاکنون شخم زمستانه در ۳۰ درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است و با بارندگی هایی که در پیش داریم، انجام شخم زمستانه از سوی کشاورزان شتاب بیشتری خواهد گرفت.



قاسم پور ادامه داد: شخم زمستانه موجب مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب برای تولید برنج می شود و علاوه بر این با کشت مکانیزه مکانیزه می توان تا حد زیادی رنج تولید این محصول را از دوش کشاورزان برداشت.



وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ۶۸ درصد از شالیزارهای این شهرستان نشاء برنج به صورت مکانیزه انجام شد و پیش بینی می شود، امسال ۷۳ درصد از این اراضی به نشاء مکانیزه برنج اختصاص یابند.



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنگرود تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۵ دستگاه ماشین آلات کشاورزی برای کشت مکانیزه برنج در این شهرستان وجود دارد و برای تولید مکانیزه برنج آماده هستند.



وی افزود: لنگرود ۹۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد و ۱۹ هزار نفر در این اراضی که اغلب به صورت خرده مالکی هستند، فعالیت دارند.



قاسم پور اضافه کرد: سال گذشته کشاورزان برای افزایش درآمد برنج به پرورش راتون بیشتری پرداختند و با توجه به قیمت خوب فروش برنج از انجام این کار درآمد خوبی کسب کردند.



وی یادآور شد: یکی دیگر از مشاغلی که می تواند کمک موثری به افزایش درآمد شالیکاران کند، نوغانداری است و سال گذشته برنجکاران با افزایش ۳۲ درصدی به تولید نوغان پرداختند.



قاسم پور خاطرنشان کرد: نوغانداری از مشاغل خانوادگی و سازگار با محیط زیست است و موجب می شود کشاورزان در مراحل تولید برنج نقدینگی لازم را داشته باشند.



وی گفت: سال گذشته ۵۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین کشاورزان لنگرود توزیع شد و امسال پیش بینی می شود، شالیکاران بیشتری برای نوغانداری متقاضی باشند و توزیع تخم نوغان بیشتری صورت بگیرد.



انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان