طرز تهیه خورش به

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ۱۶:۵۷ چاپ کد خبر: 115225
خورش به یکی از انواع خورش های مجلسی ایرانی است که به خاطر وجود به در آن عطر خاص و بسیار مطبوعی دارد. این خورش به دلیل اینکه به تازه فقط در فصل پاییز موجود است یکی از خورش های فصلی محسوب می شود. البته در صورتی که از طرفداران این خورش خوشمزه هستید می توانید میوه به را فریزر کنید و در فصل های دیر سال هم از خوردن این خورش لذت ببرید. این خورش را در مناطقی از کشور با نام خورش به و آلو شناخته می شود. بِه خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص بهره مند شوید. از مهم ترین خواص میوه بِه می توان به کمک به سلامت دستگاه گوارش ، سم زدایی کبد ، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و کنترل فشار خون اشاره کرد. خورش به ، به صورت متداول با گوشت خورشتی که شامل گوشت گوسفندی و گوساله است طبخ می شود ولی می توان آنرا با گوشت های سفید مانند گوشت مرغ و گوشت بوقلمون هم تهیه کرد. ضمن اینکه این خورش را می توانید بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم تهیه کنید. در این بخش میخواهیم طرز تهیه خورش به را که از سایت سلام دنیا گرفته ایم به شما آموزش دهیم.  

مواد لازم برای خورش به

  • گوشت خورشتی 250 گرم
  • به متوسط 2  عدد
  • پیاز2 عدد
  • نمک، فلفل، زرد چوبه به میزان لازم
  • زعفران 3 قاشق غذا خوری
  • روغن به میزان لازم

دستور پخت خورش به

طرز تهیه خورش به به ها را پوست کنده دانه های آن را خارج می کنیم و به شکل پر پر خرد می کنیم و در تابه با مقداری روغن و زعفران کمی تفت می دهیم.   آماده سازی پیاز بعد از پوست گرفتن پیاز یک عدد از آن را رنده می کنیم. پیاز دوم را به شکل خلالی برش می دهیم و در روغن تفت می دهیم تا کاملا برشته و طلایی شود.   طرز تهیه خورش به پیاز رنده شده را داخل ظرف مناسبی ریخته و به همراه گوشت، فلفل، زردچوبه کاملا تفت می دهیم تا رنگ گوشت عوض شود حالا چوب دارچین و آب جوشیده را اضافه می کنیم طوری که روی سطح گوشت را بگیرد. و اجازه می دهیم تا پخت گوشت کامل شود.   جا انداختن خورش به پیاز خلالی سرخ شده را به همراه به سرخ شده و زعفران به خورش افزوده و اجازه می دهیم تا خورشت لعاب دار شود و به روغن بیوفتد (این مواد را در اواخر پخت به گوشت می افزاییم) و بعد از تکمیل پخت نمک و چاشنی غذا را اندازه کرده در کنار برنج ایرانی سرو می کنیم.  

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه خورش به خوشمزه و مجلسی

  • اگر طعم رب را در غذا ها بیشتر می پسندید می توانید یک قاشق رب تفت داده شده در روغن را به خورشت اضافه کنید.
  • چاشنی این غذا را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید اگر کمی ترش می پسندید از 2 قاشق آبلیموی تازه و اگر شیرین می پسندید از دو قاشق شکر استفاده کنید.
  • برای مجلسی تر شدن طعم غذا به ها را در کمی کره تفت داده و به خورشت اضافه کنید.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان