به گزارش لنگرخبر، پس از بهبود اوضاع کرونایی در گیلان و زرد شدن بسیاری از شهرستان ها، عادی انگاری برخی ها به چالش جدی برای مردم و مسؤولان تبدیل شده است.

با حضور در شهرها و مجامع مختلف متأسفانه افرادی مشاهده می شوند که علیرغم مرگ ومیرهای ناشی از کرونا، هشداری های پی درپی و بستری بستگانشان، همچنان از رعایت فاصله گذاری فیزیکی و یا حتی استفاده از ماسک تمرد می کنند.

این در حالی است که رعایت کردن دستورالعمل های بهداشتی و توصیه پزشکان یکی از مهم ترین اقداماتی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مورد اهتمام صاحب نظران و مردم قرارگرفته و باید  موردتوجه قرار بگیرد.

عده ای از مردم در گفت وگو با خبرنگار فارس بسیار نگران و ناراحت هستند از اینکه خودشان رعایت می کنند اما برخلاف تلاش آن ها، عده ای بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در شهر حاضر می شوند و به چرخه ویروس کمک می کنند.

آن ها معتقدند باید در شرایطی که واکسن کرونا در دسترس نیست، رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیش ازپیش موردتوجه قرار بگیرد و به سیستم سلامت کشور و استان با رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کرد.

البته برخی ها نیز از بعضی از ادارات و نهاد ها و کارگزاری های دولتی گله مندند از اینکه سیاست های اجرایی باسیاست هایی که دولت بر آن ها تأکید کرده در تعارض است و مردم بدون رعایت فاصله گذاری در کنار یکدیگر قرار و خدمات می گیرند که این خود مسئله ساز است.

اما در کنار افرادی که سهل انگار هستند، عده ای نیز وجود دارند که یا خود کرونا گرفته اند و یا دیده اند کسانی را که درگیر کرونا شده است. آن ها معتقدند کرونا با کسی شوخی ندارد و برایش مرز جغرافیایی و فقیر و غنی نیز فرقی نمی کند.

حالا بماند از نگرانی هایی که مردم استان به ویژه از ورود و تردد بی مورد مسافران در جای جای گیلان دارند. حضوری که در برخی از تخت های درمانی خود را نشان داده و مسافران و گردشگران زیادی را گرفتار تخت های بیمارستان ها کرده است.

مسؤولان زنگ هشداری را مجدداً در گیلان به صدا درآورده اند، آمارها نشان از افزایش احتمالی شیوع ویروس کرونا بوده و این یعنی اینکه روزهای نارنجی و قرمز در کمین ما گیلانی هاست.

به گفته دکتر نوروزی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۴۲۵ بیمار بستری در بیمارستان های استان تحت مراقب قرار دارند.پ

به گفته وی، ۷۵ بیمار جدید تنها در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان ها بستری شده اند. دکتر نوروزی علاوه بر این آمار از وخامت حال ۹۵ نفر در ICU بیمارستان های استان خبر داده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته دو شهر رودسر و لاهیجان نارنجی و فقط شفت آبی هست و کوچک ترین غفلتی می تواند استان ما را به سمت قرمز سوق دهد.

گفتنی است استان بسیار کوچک است و در کمتر از 24 ساعت می توان از شرق تا غرب آن را طی کرد، ازاین رو وضعیت گیلان بسیار نگران کننده و شکننده است و به قول معاون فنی معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و اینکه خیال کنیم بیماری در گیلان فروکش کرده نگرانی دوچندان تری دارد.

نکته قابل توجه و اساسی اینکه باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم موردتوجه جدی قرار بگیرد چراکه بیماری کووید ۱۹ شوخی بردار نیست و هرکسی را درگیر می کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا کرونا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان