یکتایی افزود:هرمانی که در کتاب فارسی کلاس چهارم شناختیم و با خاطراتش بزرگ شدیم تنها در دوران دبستان جا نماند، پتروس فداکار یک الگو نبود بلکه باور ما بود. او که تنها یک انگشتش برای نجات مردم شهرش کرخت شد را ما کاملش کردیم جوانان ما نه یک انگشت؛ دست، پا و سر دادند اما اجازه ندادند حتی پوتین دشمن در کشور باقی بماند.





به گزارش لنگرنیوز ، اسماعیل یکتایی درمراسم شهدای فرهنگی شهرستان سیاهکل اظهارداشت:جوانان ما با حداقل امکانات کاری کردند که اکنون به تاریخ 8 ساله خود با افتخار نگاه می کنیم.



وی افزود:هرمانی که در کتاب فارسی کلاس چهارم شناختیم و با خاطراتش بزرگ شدیم تنها در دوران دبستان جا نماند، پتروس فداکار یک الگو نبود بلکه باور ما بود. او که تنها یک انگشتش برای نجات مردم شهرش کرخت شد را ما کاملش کردیم جوانان ما نه یک انگشت؛ دست، پا و سر دادند اما اجازه ندادند حتی پوتین دشمن در کشور باقی بماند.

یکتایی دراین مراسم که درسپاه ناحیه سیاهکل برگزارشده بودبابیان بخشی از خاطرات خوددردوران 8سال دفاع مقدس واسارت به دست د‍ژخیمان بعثی گفت:زمانی که 14 سال بیشتر نداشتم و برای جنگ به خرمشهر رفته بودم نوشته های بعثی ها را بر روی ویرانی خانه های مردم می دیدم که نوشته بودند آمده ایم تا بمانیم که این نشان می داد جنوب ایران را بخشی از عراق می دانستند اما ملت ما با پایمردی و مقاومت این آرزو را بر دل انها باقی گذاشتند.

وی اظهار کرد : جوانان ما با حداقل امکانات کاری کردند که اکنون به تاریخ 8 ساله خود با افتخار نگاه می کنیم.

این نویسنده ادبیات پایداری خاطرنشان کرد:لحظه ای از رفتن به جنگ و جبهه پشیمان نیستم این را از اعماق وجودم می گویم اینکه امروز فرزندان و فردا نوادگانم به من به عنوان پدرشان افتخار کنند کافی ست اگر تقدیر اینگونه بود که یک پای من قطع شود و چند سال از عمر من در اسارت بگذرد این مسیر بهترین مسیری بود که در سر راه من قرار گرفت این مسیری بود که برای خدا و ایران رفته ام.

یکتایی لنگرودی درپایان تأکیدکرد: تفاوت چندانی میان نسل من با نسل جوانان امروز وجود ندارد اگر بحران پیش بیاید همان کاری را می کنند که جوانان دیروز کردند.جوان امروز وقتی بهپاد اسرائیلی را در آسمان شکار می کند همان فرهنگ مقاومتی است که دیروز نیز در بین جوانان رواج داشت



اسماعیل یکتایی، آزاده و جانباز 70 درصد شاعر و نویسنده ادبیات پایداری است. وی در سال 1348 درشهرستان لنگرود متولد گردید در سن 14 سالگی به جبهه اعزام شد درعملیات والفجر10درمنطقه حلبچه بر اثر اصابت انفجار مین به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و درهمان زمان به دلیل شدت جراحت وارده به اسارت دشمن درآمد او هم اکنون دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته حقوق خصوصی بوده و هشت جلدکتاب در حوزه دفاع مقدس نوشته است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان