دکتر سیمبر با بیان اینکه ایران در دفاع مقدس ثابت کرد که در شاخصه های دفاع از انقلاب پایدار است افزود : برخی ادعا می کنند که پس از باز پس گیری خرمشهر باید جنگ را تمام می کردیم ولی اینان به این موضوع دقت نم کنند که هنوز دشمن مقدار زیادی از خاک ما را در اشغال خود داشت و معلوم نبود که پس از امضای قرارداد صلح از خاک ما عقب نشینی کند و در واقع این امر نشاندهنده آگاهی و هشیاری بی نظیر حضرت امام راحل بود.



دکتر رضا سیمبر در گفت و گو با لنگرنیوز گفت : یکی از شاخصه های مهم انقلاب اسلامی این بود که عمدتا یک انقلاب فرهنگی و دینی محسوب می شود و دفاع مقدس به ما کمک کرد تا بحث هویت سازی انقلاب ایران را در بحث منطقه ای و جهانی تقویت کنیم.



وی افزود : همه کشور ها و انهایی که مدعی گفتمان های جدیدی در بحث انقلاب هستند غالبا با مولفه هایی شناخته می شوند.



سیمبر اظهار کرد : زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد ، امریکا و متحدان آن در منطقه خاورمیانه ضربه محکمی خوردند و برای جبران این شکست به فکر توطئه برای براندازی ایران افتادند و کودتای نوژه ، حمایت از منافقین و ترور شخصیت ها از جمله این توطئه ها بود.



کارشناس ارشد علوم سیاسی تصریح کرد : حمایت از رژیم بعثی عراق نیز یکی  دیگر از توطئه های امریکا بود و میلیاردها دلار به عراق کمک کردند و در کنار ان از حمایت های نظامی؛ دیپلماتیک و لجستیک هم برخوردار بود.



وی ادامه داد : ملت و دولت ایران به دلیل استقلال طلبی و تعهد به انقلاب ، در برابر تمام این توطئه ها ایستاد و تمام موفقیت ها را بدون حمایت بین المللی توسط مردم و بسیجیان به رهبری امام راحل کسب کردند.



مدیر گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه گیلان گفت : ایران با دفاع و مقاومت در 8 سال دفاع مقدس ثابت کرد که ایران جنگ طلب نیست و هدف از جنگ فقط دفاع از کشور است .



سیمبر با بیان اینکه ایران در دفاع مقدس ثابت کرد که در شاخصه های دفاع از انقلاب پایدار است افزود : برخی ادعا می کنند که پس از باز پس گیری خرمشهر باید جنگ را تمام می کردیم ولی اینان به این موضوع دقت نم کنند که هنوز دشمن مقدار زیادی از خاک ما را در اشغال خود داشت و معلوم نبود که پس از امضای قرارداد صلح از خاک ما عقب نشینی کند و در واقع این امر نشاندهنده آگاهی و هشیاری بی نظیر حضرت امام راحل بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان