به گزارش لنگرخبر، ارسلان سالاری با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۵ بیماری مبتلابه کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۸۴ بیمار کرونا در ICU بیمارستان های گیلان بستری هستند، گفت: ۴۳ بیمار مبتلابه کرونا در بخش های مراقبت های ویژه حالشان وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جان باختن روزانه مبتلایان به کرونا در گیلان ابراز نگرانی کرد و افزود: متأسفانه خیزی از بیماری کرونا هم به صورت سرپایی و هم به صورت بستری در گیلان در حال شکل گیری است.

سالاری با بیان اینکه هفت شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارند، گفت: دو شهرستان شفت و املش زد و مابقی شهرستان های استان نیز زرد هستند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای نارنجی در گیلان بیان کرد: این نشان می دهد مردم از حداقل پروتکل های بهداشتی نیز تمکین نمی کنند و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در ادارات، اصناف، بازار و سایر اماکن به حداقل ها رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر لزوم مشارکت همه جانبه در جهت کنترل بیماری کرونا افزود: کنترل بیماری کرونا در شرایط فعلاً منحصراً در دست مردم است و تنها باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و شیوه نامه های اجرایی آن از بستری و نهایتاً جان باختن هم وطنانمان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان