به گزارش لنگرخبر به نقل از فارس، در پی نارنجی شدن هفت شهر گیلان در پی شیوع بیماری کرونا، پلیس راه گیلان اعلام کرده که از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان های نارنجی استان جلوگیری می کند.

جریمه ۵۰۰ هزارتومانی پیشکشی پلیس برای خودروهای غیربومی به گیلان است که از روز شنبه اعلام شده اما گزارش ها نشان می دهد بسیاری از خودروها جریمه را به جان می خرند و قرار را به فرار ترجیح می دهند .

حالا خیزی که کرونا به آرامی در استان گیلان برداشته بود، دامنه محدودیت های کرونایی را از چهار شهر به هفت شهر گسترش داده و نگرانی ها را در پی آن افزایش داده است.

متأسفانه ورود و تردد خودروهای بومی و غیربومی در اغلب شهرهای گیلان به ویژه شهر رشت بسیار افزایش یافته و گره های ترافیکی بسیار سنگینی را در محورهای مواصلاتی و معابر شهری ایجاد کرده است.

مردم گیلان به شدت از تردد غیرضروری خودروها به ویژه غیربومی ها عصبانی هستند و به جدیت از ستاد کرونا و متولیان امر برخورد جدی با متخلفان و هنجارشکنان کرونایی را خواستارند.

مردم در گفت وگوهای خود با خبرنگاران فارس در مبادی ورودی استان میگویند و دل خوشی از مسافران به گیلان ندارند و حضور پدران و مادران در تخت های بیمارستان ها را گواهی بر ادعایشان می دانند.

آنچه در مبادی ورودی استان مشاهده می شود حضور بی کم وکاست خودروهای به استان گیلان است و اصلی ترین دلیل آن ناکافی بودن برخوردهای تعریف شده و جریمه های غیر بازدارنده در برابر متخلفان است.

گیلانیان میگویند ستاد کرونا جریمه ای ۵۰۰ هزارتومانی را برای متخلفان و عدول کنندگان از محدودیت های کرونایی در نظر گرفته که بسیاری از هنجارشکنان محدودیت ها، از پس این جریمه ها به راحتی برمی آیند.

آن ها معتقدند یک خودرو حداقل با چهار سرنشین باده ها نفر ممکن است ارتباط داشته باشد که در پی آن انتقال ویروس کرونا تسریع می شود و این چرخه انتقال نه تنها برای مسافران بلکه برای میزبانان نیز هزینه ای بس سنگین به دنبال خواهد داشت.

امروزه ورود یک فرد ناقل به کرونا به گیلان و آلوده کرده یک انسان بی گناه و جان باختن در پی ابتلا حکم قتل نفس را دارد و باید برای آن چاره اندیشی فرهنگی، حقوقی و قضایی اندیشیده شود.

ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گیلان همچون گذشته از مردم به ویژه در شهرستان های نارنجی استان خواسته بیش ازپیش شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

در حال حاضر شهرهای رشت، لاهیجان، رودسر، رودبار، صومعه سرا، لنگرود، آستانه اشرفیه و بندرانزلی بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونا نارنجی هستند و مردم به شدت نگرانند تا شیوع بیماری در استان وخیم تر شود.

عدم استفاده از ماسک، تردد غیرضروری، رعایت نکردن فاصله اجتماعی، دور همی های خانوادگی از مهم ترین عوامل افزایش شمار ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان های شمالی به ویژه گیلان است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان