همانطور که می دانید محبوب ترین میزبانی که مورد استفاده قرار می گیرد، هاست لینوکس است. چرا که می تواند مشخصات و مزیت های مختلفی را از خود به نمایش بگذارد. حالا سوالی که به وجود می آید این بوده که چه عواملی باعث شده اند تا این میزبانی به محبوبیت بالایی برسد. عوامل مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها تاثیرگذاری خاص خود را دارند. از جمله مهم ترین آن ها سخت افزارها هستند که به صورت گسترده در میزبانی های لینوکس مورد استفاده قرار می گیرند. به همین علت قصد داریم تا در ادامه شما را با چند نمونه از این سخت افزارها آشنا سازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

1. انتخاب سی پی یو یا پردازنده

یکی از مهم ترین سخت افزارهای مورد استفاده در میزبانی لینوکس، CPUیا پردازنده می باشد. اگر میزان فضای اختصاص داده شده به پردازنده کم باشد، در آن صورت سایت با اختلال بسیار زیادی مواجه می شود و باعث کندی می گردد. به همین علت زمانی که می خواهید سی پی یو میزبانی مورد نظرتان را انتخاب کنید، باید به نیاز وب سایتتان توجه نمایید و به همان اندازه ظرفیت خریداری نمایید.

2. حافظه RAM

دومین سخت افزار مهم را می توان حافظه RAM اطلاق نمود که وظیفه ذخیره موقتی فایل ها را بر عهده دارد. هر چقدر این حافظه بیشتر باشد، می توانید شاهد عملکرد بهتری باشید. پس زمانی که می خواهید خریدتان را نهایی کنید حتما سعی کنید باتوجه به نیاز خودتان یا از آن بالاتری حافظه خریداری کنید.

3. ذخیره ساز هارد یا HDD

از دیگر سخت افزارهای مورد نیاز میزبانی لینوکس ذخیره ساز هارد می باشد که می تواند در انواع مختلفی وجود داشته باشد. تکنولوژی های مختلفی برای طراحی این ذخیره سازها مورد استفاده قرار می گیرند که از رایج ترین آن ها می توان به SAS اشاره کرد.

4. کنترلر

هر هاستی نیاز به مدیریت کردن دارد. این کار با استفاده از کنترلرها و یا کنترل پنل ها انجام می شود. میزبانی های لینوکس توانسته اند از انواع مختلفی از این پنل ها بهره ببرند که دایرکت ادمین مهم ترین آن ها می باشد و با ویژگی هایی که به خود اختصاص داده می تواند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد.

سخن آخر

سخت افزارها از اصلی ترین بخش های یک میزبانی به شمار می روند و می توانند باعث رشد کسب و کار و یا سایت شما شوند. به همین علت هاستی که انتخاب می کنید باید از بهترین سخت افزارهای موجود بهره مند باشد. اگر قصد انتخاب هاست لینوکس را دارید باید به مسئله مهم دیگر نیز همچون شرکت هاستینگ مورد نظر توجه کنید. هر چقدر شرکت شما رزومه بهتری داشته باشد، به همان اندازه نیز می تواند به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از میزبانی مورد نظرتان داشته باشید. همچین این سخت افزارها باید دائما مورد به روزرسانی قرار بگیرند که این عملیات به صورت کاملا خودکار انجام می گیرد. پس اگر می خواهید از سخت افزارهای ذکرشده بهترین عملکرد ممکن را ببینید، از آپدیت کردن هر کدام غافل نشوید. منبع: آکادمی برنامه نویسان
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : میزبانی لینوکس

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان