به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک امروز در ششمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم فرهاد خوشه بر در مسجد جامع لنگرود با بیان اینکه حضور و زندگی انسان در این دنیا بی حکمت و بی دلیل نیست، اظهار کرد: یکی از دلایل زندگی انسان در دنیا این است که جمال خدا را بشناسند و خدا را درک کنند و در همه حالات به فکر خدا باشند.



وی با بیان اینکه انسان برای خروج از ظلمات در دنیا باید تلاش کند، گفت: وجود شهید یعنی دعوت به مشاهده خدا و شهدا شاهدان عینی جمال خدا درروی زمین هستند.







با بیان اینکه یکی از کارهایی که باید در دنیا از آن مراقبت کنیم تا خدا را فراموش نکنیم نفس است، افزود: نفس انسان را از خدا دور و به بیراهه می کشاند و انسان باید تمام توجه خود را برای عدم پیروی از نفس به کار بگیرد و شهدا نمونه بارز کسانی هستند که از دستورات نفس سر، باز زدند.



سرلک با بیان اینکه انسان بعد از تماشای خدا باید خدا را برای همه تماشایی کند، تصریح کرد: همه اولیا و پیامبران آمدند تا خدا را برای همه جهانیان تماشایی کنند و چه مشقت ها که پیامبران و اولیا نکشیدند ولی دست از تماشایی کردن خدا برنداشتند و همه هدف اولیا خدا آشتی جامعه و هدایت مردم به سوی رستگاری و سمت خدا بود.



وی با بیان اینکه در طول تاریخ دشمن همواره مسیر شناخت خدا توسط انسان ها را به حاشیه برد تا مردم از درک خدا عاجز شوند، گفت: امام خمینی نیز در مسیر انقلاب، قصد به تماشایی کردن خدا برای مردم را داشت و شهدای بسیاری نیز تقدیم این راه شد.



استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی فرمودند ایران حرم است و شهدای مدافع حرم نیز علاوه بر حرم اهل بیت از ایران نیز دفاع کردند، افزود: مدافعان حرم توسط شقی ترین دشمنان به شهادت رسیدند که نهایت کینه دشمن نسبت به ایران و اسلام و شهدا است که شهدا را به بدترین شکل ممکن به شهادت می رساندند.



سرلک با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی هم در زمان حیات و هم در زمان شهادت دشمنش را شکست داد، افزود: رزق شهدا مستقیم از سمت خدا است و ما در مراسم های شهدا شرکت می کنیم که خودمان زنده باشیم.



به گزارش لنگرخبر، شهید فرهاد خوشه بر نخستین شهید لنگرودی و سومین شهید مدافع حرم گیلان، روز شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ درراه دفاع از حرم حضرت زینب (س) در منطقه تل قرین سوریه در سن ۳۳ سالگی به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان