به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نقوی امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با بیان اینکه سال ۹۹ با یک التهاب و دل شوره و همه گیری بیماری کرونا آغاز شد، اظهار کرد: کروناویروس همه ابعاد زندگی انسان ها و اقتصاد را تغییر داد و امروز کسی پیدا نمی شود که سبک زندگی اش متأثر به این ویروس نباشد.

وی با بیان اینکه سال ۹۹ در تقویم تاریخ به عنوان سال کرونایی ثبت خواهد شد، گفت: این ویروس در کشور و در چند حوزه ازجمله روابط اجتماعی و خانوادگی تأثیر زیادی داشت و در اوایل امسال حتی نزدیک ترین افراد هم نمی توانستند به دیدن یکدیگر بروند و بعضاً در مراسم تشییع و تدفین عزیزان از دست رفتشان نمی توانستند شرکت کنند.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه شرایط سال ۹۹ تجربه ای عجیب بود که حتی در دوران دفاع مقدس هم به این شدت آن را تجربه نکرده بودیم، افزود: اقتصاد و معیشت حوزه دیگری بود که ناشی از شیوع این ویروس است که همه زندگی و سفره خانوارها را تحت تأثیر مستقیم قرارداد که مردم در این سال دچار مثلث شوم ویروس کرونا، تحریم و سوءمدیریت شدند.

نقوی با بیان اینکه در سال ۹۹ دشمن ۲۴ بار از ابزار تحریم علیه ایران استفاده کرد تا با فشار حداکثری به اهداف خود و براندازی انقلاب برسند، تصریح کرد: سال ۹۹ علی رغم همه سختی ها و غم ها ولی شیرینی هایی نیز به همراه داشت و با رهنمود رهبر معظم انقلاب و اجرای طرح مواسات، نور امید در بین مردم بخصوص اقشار ضعیف جامعه روشن شد که در این طرح همه مردم علی رغم شرایط سخت در کنار یکدیگر بودند تا سر کسی گرسنه بر زمین نماند.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا مجاهدت کادرهای درمانی که در سال های گذشته پنهان بود به خوبی دیده شد و مردم قدردان آن ها هستند، افزود: جوانان نیز در این سال جلوتر از مسؤولان پای کار آمدند و کاری ماندگار را رقم زدند که جان خود را به خطر انداختند ولی برای گندزدایی معابر شهری پیش گام بودند تا بقیه افراد سلامت باشند.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه کادرهای درمانی و متخصصین پزشکی نیز عزمشان را برای ساخت واکسن مقابله با کرونا جزم کردند که خوشبختانه تاکنون چندین واکسن توسط دانشمندان ایرانی تولیدشده، گفت: باید از خوشی های امسال مسرور باشیم و به مردم کشور ببالیم و از غم و اندوه امسال درس عبرت بگیریم و باید تلاش کنیم با مراقبت بیشتر شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم.

نقوی با بیان آغاز سال ۱۴۰۰ با روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر (ع) همراه است، افزود: جوانان نباید منتظر باشند که مسؤولان کنار روند تا برای آنان موقعیت خدمت به وجود آید بلکه خودشان باید میدان کار را ایجاد کنند که این کار و ظرفیت را در شرایط کرونایی به خوبی مشاهده و حس کردیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان