به گزارش لنگرخبر، سردار علی عبداللهی عصر امروز در یادواره سردار شهید قهرمان حسین املاکی در مسجد جامع لنگرود با اشاره به نقش گیلانیان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: گیلان از استان های رزمنده خیز از روزهای نخست جنگ بود و در جبهه های جنوب و غرب کشور گیلانیان حضور چشم گیری داشتند.

وی با بیان اینکه هشت هزار شهید گیلان دلیل دیگری از حضور شجاعانه گیلانی ها در دوران جنگ است، گفت: در دوران انقلاب و نبرد با گروهک های منافق نیز گیلانی پیشتاز پیکار با آنان بودند که در این راه نیز شهدای زیادی تقدیم گیلانیان شد.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در اوایل دهه شصت تیپی از رزمندگان مازندران و گیلان تشکیل شد که شهید حسین املاکی مسوول اطلاعات عملیات بود، تصریح کرد: کسانی در اطلاعات عملیات خدمت می کردند که دارای رشادت و شهامت و روحیه شکست ناپذیری ویژه ای بودند که شهید املاکی نمونه بارز این گونه شخصیت است.

عبدالهی با بیان اینکه لشکر قدس گیلان در سال ۶۴ ایجاد شد و رزمندگان گیلانی از دیگر لشکرها فراخوانده شدند و شهید املاکی نیز به قدس پیوست، افزود: شهید املاکی دشمن شناس و فرمانده ای بی نظیر بود که در اوج جوانی افتخارآفرینی های زیادی را در مقابل دشمن رقم زد و در نبردهای زیادی دشمن را زمین گیر و شکست داد.

وی با بیان اینکه لشکر قدس گیلان حدود ۲۰ عملیات در دوران جنگ انجام داد که عمده این نبردها با پیروزی به پایان رسید، گفت: جنگ دارای پیچیدگی های زیادی است و با امکانات آن روز ایران، پیروزی مقابل دشمن تادندان مسلح چیز عجیبی بود ولی رزمندگان ایرانی با سلاح ایمان و تقوا و فرماندهانی مانند شهید املاکی جنگ تحمیلی را به پیروزی دشمن و کوتاه کردن دست دشمن از مرزهای ایران به پایان رساندند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه خودم درس های زیادی را از شهید املاکی آموختم، افزود: شهید املاکی ازنظر طراحی عملیات، طراح فوق العاده و بی نظیری بود و دشمن را به خوبی می شناخت و نسبت به توانایی های رزمندگان ایرانی نیز تبحر داشت که از هر نیرو در چه موقعیتی استفاده کند.

عبدالهی با بیان اینکه شهید املاکی ساده زیست بود که ویژگی یک فرمانده سپاهی و چیزی که امام جامعه فرمودند در این شهید نمایان بود، تصریح کرد: فرماندهان زیادی توسط حسین املاکی تربیت شدند و امروز نیز جوانان بسیاری در جامعه حضور دارند که اگر بخواهد می توانند با الگوگیری از شهید حسین املاکی برای این مرزوبوم افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان