به گزارش لنگرنیوز ، بعد از پایان جنگ تحمیلی راویان نخستین کسانی بودند که که فرهنگ ایثار و رشادت رزمندگان ایرانی را به عموم مردم منتقل کردند و این کار الگو گیری راویان کشورمان از حضرت زینب(س) بود.




در این زمینه و همزمان با هفته دفاع مقدس مصاحبه ای را با یکی از جوانترین راویان استان گیلان ترتیب دادیم ، وی هیج وقت جنگ را ندید ولی با عشق و علاقه روایت گری میکند ، در زیر میتوانید متن مصاحبه را بخوانید :


لنگرنیوز : لطفا خودتان را معرفی کنید ؟


محمد لطیفی ، متولد 1366 درشهرستان رضوانشهر هستم.


در حال حاضر به چه کاری مشغول هستید ؟ 


در حال حاظر بعنوان مشاورفرهنگی در  چند مجموعه فرهنگی در استان مشغول به فعالیت می باشم.


لنگرنیوز :چه عاملی باعث شد به پرده خوانی و روایت گری دفاع مقدس بپردازید ؟


خب این موضوع برمیگرد به راهیان نور ، این امر مهم که به تعبیر حضرت آقا حرکت عظیم فرهنگی نامیده شد .


سالهای اول راهیان نور بود که به مناطق جنوب اعزام شدم و بعنوان خادم افتخاری در اردوگاه شهید حبیب الهی ، خادم زائران شهدا باشم و بعد بواسطه یکی از دوستان به مجموعه کوله بار بسیج پیوستم ، فعالیتم را در ان مجموعه در راستای برنامه های راهیان نور ادامه دادم و بعنوان مسئول فرهنگی اردوهای دانش آموزی آمادگی دفاعی اردوگاه شهید مسعودیان اهواز خادم میهمانان شهدا بودم.


و به دعوت مدیریت راهیان نورسازمان اردویی و راهیان نور بسیج در رزمایش رزمی بصیرتی مردان آسمانی در اردوگاه شهید مسعودیان  و در اردوگاه شهید رضا حبیب الهی اهواز بعنوان راوی و مجری اجرای برنامه داشتم و در ادامه جهت ترویج فرهنگ ایثار و جهاد وشهادت در استانهای لرستان ،  کرمانشاه ، کردستان و.. در اجرای برنامه های فرهنگی بصیرتی باعنوان رزمایش نمایشی فرهنگی بصیرتی ستارگان زمینی بعوان کمترین عضو ، اجرای برنامه داشتم  و باشرکت در دوره های روایت گری مدرک روایتگری را از سازمان حفظ و نشر ارشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه دریافت نمودم.


در طی این چندسال همیشه دوست داشتم  روزی بتوانم در معرفی دلیرمردان دیار رنج و برنج ، مردانی که هنوز صدای غرش ماشین های جنگی رژیم بعثی به گوش شهر دیارشان نرسیده بود به پیام امام شان لبیک گفتند و به جبهه های عشق رفتند و جانانه دفاع کردند و شهد شیرین شهادت رو نوشیدند هرچند به اندازه قطر موثر باشم ، مدتی هم بعنوان مسئول بازرسی کمیته خادمین راهیان نور کشور خدمتگذار بودم که بطف امروز که این رزمایش برای اکثر استان ها در حال اجرا میباشد شهادت شهید و افتخار  گیلان سردار حسین املاکی به تصویر کشیده میشود.


لنگرنیوز :مشوق شما در این راه چه کسی بود ؟


باید عرض کنم مشوق اصلی من در روایت گری ، سردار سلیمانی و جناب آقای ذباح مدیر راهیان نور سازمان و در گیلان هم دوستان خوبی داشته و دارم که در این امر مهم به من کمک زیادی کرده اند.


در سالهای اخیرکه در خدمت دوستانم در قرارگاه  راهیان نور بسیج دانشجویی بودم  به شیوه نوین و جدید اجرای برناهه و روایت گری روی آوردم و در خصوص اجرای برنامه با تصویر وبه اصطلاح پرده خوانی دفاع مقدس اجرای برنامه داشتم که الحمدلله به مدد خود شهدا تاثیر خوبی هم داشته ، اینکه توانسته ام خواسته های شهدا را بجا بیارم که باید بگم من قطری ای ناچیز در دریای عظیم شهدا هم نمی شود.


 بهترین اجرای خودتان از نظر شما چه مراسمی است؟


زماتی که در جلسات شهدا و یادواره های هستم و اجرای برنامه دارم از بهترین لحظات زندگیم است و اینکه بگم کدام برنامه برایم زیبا بود برام سخت است و این را باید دیگران بگویند و هیچ وقت در اجرای برنامه فرق نذاشته ام و هرجا که مراسم بوده چه روستا شهر مرکز استان و حتی استاهای دیگر هم که بودم سعی کردم بهترین اجرا را داشته باشم.


لنگرنیوز :بهترین خاطره ؟


زمانی که در جمع کاروان های ستاد دانشجویی راهیان نور هستم ودر جمع دانشجویان روایت گری میکنم و در جمع دانشجویانی که شاید با چشم دنیایی خودمان در جوامع وقتی به آنها نگاه میکنیم به ظاهر نگاه خوب و قشنگی نداریم ولی همین که پا به شلمچه میگذارند کفش هارو از پا درمیارن و قدم میگذاشته در ان سرزمین که به قول شهید علم دار شلمچه بوی عطر چادر مادسادات میدهد عاشقانه با شهدا حرف میزندد یکی از بهترین و شیرین ترین لحضات منه .


در پایان از همه خادمین عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صمیمانه تشکر میکنم و از دوستانم در ستادراهیان نور دانشجویی گیلان که همواره مشوقم بودن صمیمانه تشکر می کنم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان