به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای برنامه های راهبردی سیاست های اقتصاد مقاومتی ما را به اهداف مطلوب هدایت می کند، گفت: برنامه ریزی خوب، پیگیری مستمر، اهتمام دستگاه های اجرایی، همراهی و همکاری بخش خصوصی و شرکت های تعاونی از عوامل دستیابی به این اهداف است.

وی با یادآوری تلاش های صورت گرفته توسط بخش خصوصی، شرکت های تولیدی و تعاونی و دستگاه های اجرایی ذیربط طی سال گذشته افزود: حاصل این تلاش ها، اجرای طرح های توسعه ای، برنامه ریزی برای ایجاد و احداث ده ها واحد تولیدی- اقتصادی در بخش های صنعتی و کشاورزی بود که در مناسبت های مختلف به بهره برداری رسیدند.

استاندار گیلان بازگشت ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه فعالیت و استمرار استفاده از ظرفیت های حداکثری را یکی از اقدامات موثر در اجرای شعار جهش تولید سال گذشته عنوان و اضافه کرد: بررسی دقیق میدانی و آسیب شناسی مشکلات واحد های تولیدی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت هایی مواجه و راکد یا نیمه فعال هستند از برنامه های سال جاری است.

وی فراهم سازی زمینه توسعه واحد های تولیدی و افزایش حجم تولیدات را اولویت برنامه های سال ۱۴۰۰ گیلان بیان کرد و گفت: بازگشت بیش از ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در نیمه نخست امسال، هدفگذاری شده که مقدمات آن انجام گرفته است.

 زارع با بیان اینکه برخی از واحد های راکد و نیمه فعال در تملک بانک ها و شماری نیز با مشکلات حقوقی مواجه هستند، افزود: تحقق شعار سال جدید نیازمند حمایت و پشتیبانی های لازم است چراکه برداشتن موانع پیش روی واحد های تولیدی، در افزایش تولیدات و اشتغال موثر هستند.

وی بومی سازی قطعات موردنیاز و خط تولید، کاهش وابستگی و احداث طرح توسعه توسط نیرو های داخلی را از مزایای واحد های تولیدی بازدید شده طی روز جاری عنوان کرد که قابلیت صادرات را هم دارند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش، یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان در سال گذشته بود، افزود: با ارائه تسهیلات بانکی به عنوان یکی از برنامه های مورد توجه دولت تدبیر و امید و مولفه ای اثرگذار برای تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، از تولیدکنندگان حمایت می شود.

دکتر زارع بازاریابی محصولات را نیز یکی از موانع پیش روی واحد های تولیدی عنوان و خاطرنشان کرد: باید صدا و سیما، رسانه ها و دستگاه های فرهنگی در معرفی محصولات داخلی و تبیین فرهنگ استفاده از کالا های ایرانی نقش بسزایی ایفا کنند.

در واحد تولیدکننده انواع رادیاتور های آلومینیومی، کولر، پکیج شوفاژ های دیواری و مشعل (خانگی و صنعتی) که امروز مورد بازدید استاندار گیلان قرار گرفت؛ دو هزار نفر به صورت مستقیم در محل کارخانه اشتغال دارند. در واحد تولید انواع گونی های با نخ پلاستیکی نیز ۱۱۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/آ

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : وزارت علوم

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان