فاطمه مربی در گفت وگو با لنگرخبر از حذف دفترچه های بیمه سلامت از اول اردیبهشت ماه و اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح در راستای دولت الکترونیک در حال اجراست و پزشکان به صورت الکترونیکی وارد سامانه درمان می شوند و با دریافت کد ملی بیمار و دادن کد ره گیری به بیمه شده برای او نسخه تجویز می کنند.



به گفته رئیس اداره بیمه سلامت لنگرود، بیمه شده می تواند برای دریافت خدمات دارو به داروخانه و یا مراکز رادیولوژی، آزمایشگاهی و یا پاراکلینیک ها مراجعه و بر اساس نسخه تجویزشده، خدمات دریافت کند.



وی با بیان اینکه در مورد پزشکان غیر طرف قرارداد نیز از طریق تفاهم نامه پنج امضایی با سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان و مدیرعاملان سازمان های بیمه گر بزرگ قرار شد تا اهداف گسترش نسخه نویسی الکترونیک انجام شود، گفت: پزشکان غیر طرف قرارداد هم قرار است دسترسی داشته باشند تا بتوانند وارد بستر شده و نسخه الکترونیک بنویسند.



مربی با بیان اینکه با تکمیل نسخه نویسی الکترونیک بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، تصریح کرد: علی رغم آنکه تصور می شود نسخه نویسی الکترونیک کار زمان بری است اما بر اساس بررسی های ما حتی سرعت نسخه نویسی کاهش می یابد و از اشتباهات نوشتاری نیز جلوگیری می شود. درگاه نسخه نویسی بسیار ساده است و کار با آن راحت است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان