چرا صورتحساب های ابری هر ماه افزایش می یابد؟ هزینه کردهای بازاریابی برای خدمات ابری چقدر است؟ HR چقدر در ابزارهای استخدام آنلاین چقدر سرمایه گذاری می کند؟
در طی سال های اخیر، سازمان ها، با تمام توان، در حال رو آوردن به رایانش ابری بوده اند. با این حال، همچنان این پرسش وجود دارد که چقدر از این هزینه کرد موثر است؟ و چه میزان از این مخارج هدر می رود؟
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ZDNet، تازه ترین تحلیل «گزارش وضعیت ابر» که توسط وب سایت Flexera، بر مبنای تجربیات 750 مدیر اجرائی تهیه شده، دریافته است که با اینکه در حال حاضر پول زیادی برای ابر صرف می شود، ولی تعیین دقیق اینکه پول آن کجا می رود هنوز هم تا حدود یک راز است.
 
بیشتر شرکت ها بیش از یک میلیون دلار در سال برای خدمات ابری هزینه می کنند، با این حال در مدیریت هزینه کرد ابری در حال رشدشان با مشکل مواجهند. به طور متوسط، پاسخ دهندگان این تحقیق پرسشنامه ای تخمین زده اند که 30% هزینه کردهای ابری هدر می رود.
وب سایت فلکسرا، بر مبنای کارش با مشتریان، این عدد را 35% لحاظ نموده است. آنچه این چالش را پیچیده تر می کند این واقعیت است که سازمان ها از تمام تخفیف های فراهم آورندگان خدمات ابری بهره برداری نمی کنند، هرچند که به طور مضاعف به این خدمات رو می آورند.
 


واقعیت اینست که شرکت ها همچنین برای زیر نظر گرفتن هزینه های ابری استفاده از اتوماسیون را آغاز کرده اند.

بیش از نیمی از شرکت ها (55%) گفته اند که درک مفاهیم ضمنی هزینه ای لایسنس های نرم افزاری یک چالش بسیار مهم ابری است.
سی و شش درصد از شرکت ها گفتند که هزینه کرد سالانه آنها بیش از 12 میلیون دلار بوده و 83 درصد گزارش کرده اند که هزینه کرد ابریشان بیش از 1.2 میلیون دلار است.

این ارقام نشانگر افزایشی قابل ملاحظه نسبت به سال گذشته هستند، به طوری که در سال گذشته میلادی 20 درصد شرکت ها هزینه کرد سالانه بیش از 12 میلیون دلاری و 74% آنها هزینه کرد سالانه بیش از 1.2 میلیون دلاری داشته اند.

همچنین نود و هفت درصد از پاسخ دهندگان از حداقل یک ابر عمومی استفاده می کنند، و البته 80 درصدشان حداقل یک ابر خصوصی دارند. هفتاد و هشت درصد از پاسخ دهندگان از ابر هیبریدی استفاده می کنند.
چندابری نیز همچنان در حال رشد است، و استراتژی غالب است، به طوری که تقریبا تمام شرکت های مورد بررسی قرار گرفته از آن استفاده می کرده اند.
همچنین، یکپارچه سازی داده ها معمول ترین نوع از معماری است که ابرها را در بر می گیرد.
 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان