به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در دیدار فرمانده، معاونان و رئیسان پلیس های تخصصی نیروی انتظامی گیلان در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری با بیان اینکه حضور نیروی انتظامی در جاده ها گیلان بسیار مثمر ثمر بوده است، اظهار کرد: نیروی انتظامی در طول سال به ویژه ایام نوروز تلاش های بی شائبه، اثربخش و گسترده شبانه روزی خود باعث ایجاد آرامش در جامعه شده و کاهش حوادث در جاده های استان به واسطه حضور مؤثر پلیس راه و راهور بوده است.

وی با اشاره به تدوین اطلس امنیتی و بهبود شاخص های امنیتی و اجتماعی گیلان در سال ۱۳۹۹ گفت: جایگاه برتر و شایسته گیلان در مقایسه با دیگر استان ها حاصل تلاش، همدلی و انسجام در مأموریت ها بوده و مایه امید برای جامعه است.

نماینده عالی دولت در گیلان ارتباط نیروی انتظامی و مردم را در افزایش امنیت جامعه بسیار مهم دانست و بیان کرد: ارتباط مستقیم ناجا با مردم، بخشی از سرمایه اجتماعی بوده و حجم بالای تماس با شهروندان نشان دهنده همین امر است.

زارع، با اشاره به کاهش پرونده های ورودی حقوقی و کیفری به محاکم در سال ۹۹ تصریح کرد: نقش آفرینی نیروی انتظامی در موضوعات مختلف باتوجه به گستردگی وظایف و تنوع مأموریت ها بسیار مهم است که با افزایش این نقش آفرینی ورودی پرونده های ورودی حقوقی و کیفری به محاکم در سال 99 نسبت به سال 98، کمتر شده که بخشی از آن حاصل انجام اقدامات ایجابی و پیشگیرانه پلیس در کنار اقدامات سلبی است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد نظم در جامعه یکی از مهم ترین وظایف ناجا در کشور است، بیان کرد: نیروی انتظامی در تلقی عمومی، بخش بزرگی از حاکمیت و نظام محسوب شده و بر این مبنا مردم با مشاهده برخورد، تعامل، اقتدار، اخلاق و مهارت حرفه ای نیروی انتظامی به قضاوت می نشینند.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه نقش آفرینی مؤثر حوزه معاونت اقتصادی نیروی انتظامی و مرزبانی استان در تحقق هدف گذاری صادرات غیرنفتی گیلان بسیار تأثیرگذار بوده است، افزود: با حضور مؤثر نیروهای مستقر در مرزهای استان حتی در لحظه تحویل سال نیز، وقفه ای در انجام فرآیند صادرات صورت نگرفته است، زیرا برقراری امنیت لازم توسط ناجا در سطح جامعه، به توسعه سرمایه گذاری و رشد صنعت نیز کمک می کند.

زارع با ابراز خرسندی مدیریت مطلوب در طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: تلاش های نیروی انتظامی در اجرای تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بسیار مؤثر بوده و خوشبختانه با همکاری مردم و تدابیر پلیس شاهد مدیریت مطلوب این حوزه بوده ایم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شهرام محمودی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان