جلال الدین محمد شکریه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نگرانی اصناف از تعطیلی احتمالی کرونایی اظهار کرد: بارها در مصاحبه ها اعلام کردیم که چاره کار بستن مغازه ها نیست برای جلوگیری از شیوع آن باید از مدت ها پیش برنامه ریزی و تدبیر صورت می گرفت چراکه مسافرت ها منجر به افزایش این بیماری شد.

وی با اشاره به اینکه طرح اولویت بندی مشاغل یک، دو، سه مشکل را حل نمی کند و برای مثال تعطیلی پوشاک بر کاهش آمار مؤثر نخواهد بود، افزود: مگر در شغل های مانند صنف پوشاک، مردم برای خرید هجوم می برند که بستن آن مانع شیوع این ویروس منحوس شود؟! با توجه به فشار اقتصادی و دیون قبلی اصناف، با تعطیلی آن ها موافق نیستیم.

رئیس اتاق اصناف گیلان با اشاره به تعطیلات گذشته کرونایی اصناف و عدم دریافت تسهیلات قابل توجه تصریح کرد: معتقدیم که اگر دولت بخواهد اصناف را تعطیل کند باید بخشی از هزینه های اصناف را متقبل شود، اصناف دیگر توان تعطیلی ندارند و با توجه به دوران قبلی و مشکلات اقتصادی آسیب فراوانی می بینند.

شکریه با تأکید بر تبعات تعطیلی احتمالی اصناف گفت: بیکاری صنوف منجر به بیکاری کارگران و تبعات اجتماعی می شود و ما همچنان امیدواریم که این اتفاق رقم نخورد.

به گزارش فارس تعداد زیادی از اصناف گیلان با ارسال پیام و تماس خواستار پیگیری وضعیت تعطیلی احتمالی شده تا اصناف، قربانی تعطیلات نوروزی و مسافرت ها نشوند، آن ها معتقدند که همیشه در تعطیلی ها اصناف قربانی می شوند و بدون اینکه تسهیلاتی دریافت کنند فشار مضاعفی به آن ها متحمل می شود لذا خواستار پیگیری مجدانه برای جلوگیری از تعطیلی اصناف در گیلان هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان