به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امشب رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه فرمانده سپاه قدس گیلان و جمعی دیگر از مسؤولان از موسسه تحقیقات برنج کشور بازدید و از آخرین وضعیت ارقام مختلف برنج در کشور آگاه شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این جلسه با بیان اینکه تحقق راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از اولویت های بسیج در کشور است، اظهار کرد: بسیج وظیفه دارد در تحقق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نقش آفرینی کرده و به نیازهای متنوع جامعه در عرصه های مختلف پاسخ دهد.

وی با اشاره به نقش تولید مواد غذایی سالم در کشور افزود: تولید مواد غذایی سالم و بهینه در کشور همواره موردتوجه مسؤولان بوده و در سالیان اخیر اهمیت این مسئله به وضوح روشن است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اذعان به اینکه بسیج در مسئله خودکفایی در محصولات راهبردی در سطح توجهات قرار دارد، تصریح کرد: در مسئله خودکفایی در محصولات راهبردی، بسیج در سطح توجهات بوده و در سه سال اخیر اقدامات لازم انجام و یک طرح جهش تولید در حوزه محصولات راهبردی تهیه و تفاهم نامه ای با وزیر جهاد کشاورزی به امضا رسیده است.

سلیمانی با ابراز خرسندی از گزارش های ارائه شده توسط موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: گزارش های رسیده از موسسه تحقیقات برنج بسیار امیدوارکننده است زیرا در برنج و گندم به خودکفایی رسیده و این مسئله باید تثبیت شود تا شرایط آب و هوایی مشکلاتی را ایجاد نکند.

وی با اعلام آمادگی سازمان بسیج مستضعفین در تحقق شعار سال و به خودکفایی رسیدن برنج در گیلان خبر داد و افزود: بستر در گیلان آماده و فقط باید این استان در مسیر خودکفایی تولید برنج قرار گیرد، لذا سازمان بسیج مستضعفین آمادگی کامل را دارد که گیلان را در مسیر خودکفایی حمایت کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یکی از اولویت های بسیج در این استان را به خودکفا رسیدن برنج دانست و بیان کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی، کشاورزی و برنج در صدر اولویت ها قرار داشته و بسیج برای رشد تولید و افزایش محصول برنج کاشته شده در کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان یکی از استان های پیشتاز درکشت برنج در کشور است، اظهار کرد: در گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار وجود داشته که این امر نشان دهنده نقش مؤثر تولید برنج و محصولات کشاورزی در اقتصاد استان است.

محمد عبدالله پور برنج را محصولی پربرکت معرفی کرد و افزود: برنج بسیار با رنج و سختی به دست می آید به این دلیل پروردگار هیچ خمس و ذکاتی برای برنج در نظر نگرفته است.

وی با اشاره به عمده مشکلات در راستای تولید محصول برنج در گیلان گفت: یکی از مشکلات برنج بارش باران های بی موقع بوده که این امر تمام زحمات کشاورز را هدر داده و متأسفانه در این سه سال گذشته، یکبار باران کشاورزان را با مشکل مواجه کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه کشاورزان به کشت محصول و ارقام جدید برنج در گیلان بیان کرد: در چند سال اخیر پس از بارش باران، مسوولان همواره نگران کاهش کیفیت برنج تولیدشده در استان بودند ولی کیفیت محصول برنج هیچ تغییری نکرد که این حاکی از نقش موسسه تحقیقات برنج در افزایش تولید و کیفیت محصول برنج است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کاغذی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان