به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار غلامرضا سلیمانی عصر امروز در جلسه برنامه ریزی تحقق شعار سال در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه ایران قوی یکی از اهداف مقام معظم رهبری در طی چند سال اخیر است، اظهار کرد: یکی از اهداف مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال، داشتن یک ایران قوی است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در بسیاری از مؤلفه های سیاسی، اقتصادی و نظامی  دارای قدرت بسیار خوبی است، گفت: ایران در مؤلفه قدرت سیاسی فرهنگی نظامی اجتماعی و زیرساختی بسیار قوی بوده و افتتاح پروژه های زیرساختی نشان دهنده این امر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد اقتصاد مقاومتی مردم سالار در کشور بیان کرد: گیلان ظرفیت های مختلفی به لحاظ جغرافیایی، صنعت، گردشگری، صنایع دستی و غذایی داشته و یکی از استان های بسیار مستعد برای تحقق اقتصاد مقاومتی مردم سالار است.

سلیمانی، مسئله خودکفایی برنج در کشور را یک اصل دانست و تصریح کرد: خودکفایی برنج باید به اولویت مسوولان تبدیل شده  و هدف گذاری های لازم در این خصوص انجام و نقشه راه مشخص شود لذا برای انجام این کار آمدن بسیج و مردم پای کار باشند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر برندسازی محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی در کشور گفت: در کشور واحدهای تولیدی بسیار خوبی وجود داشته که می تواند به اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال کمک کند به این منظور بسیج در زمینه برندسازی محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی آمادگی لازم را دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در کشور توسط این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت:  ۲۰۰ هزار شغل در سال جدید و تثبیت شده ایجادشده و بخشی از این میزان شغل به گیلان تعلق گرفته و تمامی سازوکار آن را انجام می دهد.

هدف گذاری صادرات غیرنفتی ۷۲۰ میلیون دلاری در گیلان 

استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مسؤولان دولتی در گیلان اهتمام ویژه ای به تحقق شعار سال دارد، اظهار کرد: امروز دومین جلسه برنامه ریزی تحقق شعار سال در گیلان برگزارشده که این امر  نشان دهنده اهتمام مسوولان گیلان به تحقق شعار سال است.

ارسلان زارع شعار سال برگرفته از سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در گیلان همدلی خوبی برای انجام این کار وجود دارد زیرا تحقق این امر منجر پیشرفت خوب اقتصاد در کشور می شود .

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در این استان افزود: انتخاب شعار سال در راستای اجرای سیاست های راهبری اقتصاد مقاومتی است زیرا این مهم یکی از راهبردی ترین راه ها به منظور پیشرفت کشور است.

زارع با قدردانی از زحمات بسیج و سپاه پاسداران در سال گذشته به ویژه در ایام کرونا بیان کرد: در سال گذشته و در چنین روزهایی که گیلان با کمبود تجهیزات حفاظت شخصی مواجه بود، بسیج و سپاه در محورهای مختلف در کنار دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات جامعه بوده که جای بسیار قدردانی دارد.

وی، توجه به توان داخلی در حوزه تولید را لازمه موفقیت در جنگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: در جنگ اقتصادی توجه به تولید داخل گره گشا بوده و راهبرد اصلی دولت است به همین خاطر برای انجام این کار در گیلان طرح مثل همگام با کشاورز و زراعت چوب در گیلان انجام شده است.

استاندار گیلان با گریزی به جزئیات طرح همگام با کشاورز در گیلان زد و افزود: این طرح برپایه علم دانش و کارهای کارشناسی دقیق بوده و پایه ای برای رشد و افزایش کمی و کیفی محصول است.

زارع، با تأکید بر اینکه گیلان می تواند سهم بیشتری از برنج مصرفی کشور را به خود اختصاص دهد، بیان کرد: سهم گیلان از میزان مصرف برنج کشور ۳۰ درصد بوده و اگر این آمار افزایش پیدا کند بهره وری افزایش پیداکرده و فاصله زیاد ایران با کشورهای شرق آسیا کاهش پیدا می کند.

وی از اجرای طرح تنفس جنگل پس از مدت ها در گیلان خبر داد و گفت: به منظور افزایش زراعت چوب در گیلان ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در استان شناسایی که از این میزان دو هزار و ۵۰۰ هکتار آن به متقاضیان اعطا و مابقی در سال ۱۴۰۰ داده می شود.

استاندار گیلان، با ابراز خرسندی از افزایش پرورش کرم ابریشم در گیلان خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ میزان تخم نوغان تولیدشده در گیلان زیر ۱۰ هزار جعبه بوده است که با اقدامات و حمایت های صورت گرفته این آمار در سال گذشته به ۵۰ هزار جعبه رسیده است.

زارع با اذعان به اینکه در سال گذشته ۴۴۱ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته اند، گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد یکی از برنامه های دولت در گیلان بوده و با هدف گذاری صورت گرفته ۳۰۰ واحد تولیدی دیگر در سال جدید وارد چرخه تولید می شوند.

وی با اشاره به کاهش واحدهای تولیدی تحت تملک بانک ها در گیلان افزود: در سال گذشته ۶۹ واحد تولیدی در تملک بانک ها بوده که این آمار در سال گذشته به ۱۷ واحد رسیده است.

استاندار گیلان معدن های گیلان را یک ظرفیت بالقوه در کشور دانست و بیان کرد: گیلان دارای معادن با مواد معدنی بسیار خوبی است که بسیار به ایجاد اشتغال در استان کمک می کند لذا در همین راستا باید معادن راکد و نیمه راکد گیلان فعال شوند.

زارع همچنین به هدف گذاری صادرات ۷۲۰ میلیون دلاری در گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان به دلیل قرار گرفتن در اتحادیه اوراسیا نقش مهمی در صادرات به کشورهای حوزه دریای خزر داشته و در سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در گیلان انجام شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

 

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اقتدار

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان