سایه سرخ ویروس تاج دار بر بام گیلان

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۱:۳۲ چاپ کد خبر: 117239

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با گذشت یک هفته از پایان تعطیلات نوروزی، همچنان ۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز بیماری کرونا دارد و چهار شهرستان نیز نارنجی هستند.
گیلان همچون همه سال ها در این موقع از سال سبز هست اما از رنگ سفید و آبی و زردی که خودمان برایش در کرونا تعریف کرده بودیم، خبری نیست.

استمرار شیوع بیماری کرونا در گیلان و وخیم شدن حالش در پی این روزها که مستقما با عادی انگاری و سهل پنداری مردم و مسئولانشان رقم خورده بسیار کسانی را که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند نگران کرده است.

گیلانیان التهاب آفرینی در استان را نتیجه سیاست غلط دولت می دانند و در این راستا تعدادی از نمایندگان آن ها در خانه ملت نیز ضمن انتقاد از سیاست یک بام و دوهوای دولت، سو مدیریتشان در تعطیلات نوروزی را عامل شرمندگی خود می دانند.

شهروندان می گویند دولت همان کاری را در طول ایام نوروز کرده که یک بی خرد در یک کشتی می تواند با سوراخ کردن آن بکند و این تعبیر آن ها دقیقاً وضعیتی هست که اکنون همه می بینند و انکار آن وجود ندارد.

ازدحام در مراکز بهداشتی، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مجامع عمومی، باز بودن بدون قید و شرط پاساژها و فروشگاه ها دقیقاً امواجی است که اقیانوس پرالتهاب و طوفانی گیلان را این روزها تهدید می کند.

بهداشت گیلان اعلام کرده که ۷۱۰ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که آمارها نشان از رشد بیش از سه برابری شمار بستری شدگان کرونا در استان می دهد.

سرایت و شمار مبتلایان به کرونا در استان بسیار صعودی شده و به گفته رخ شاد، مدیر گروه بیماری های بهداشت استان ۱۴۰ نفر گیلانی طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان ها پذیرش شده اند.

افزایش شمار بیماران مبتلابه کرونا در استان و بستری شدگان در پی آن نتیجه دیدوبازدیدهای نوروزی و گردشگری های بدون و حد مرزی بود که به اذعان مردم دولت در بروز آن نقش بسزایی داشته است.

هم اکنون ۹۰ بیمار کرونایی گیلان در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های دولتی و خصوصی بستری هستند و این میزان از بستری ها در ICU نشان از وخامت حال گیلان می دهد.

در کنار حال بد گیلان در اوج کرونا، حالا رخ شاد، مدیر گروه بیماری های بهداشت گیلان گفته که حداقل تا دو هفته پس از ۱۳ فروردین وضعیت گیلان همین است و اگر مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند، حال گیلان خوب می شود.

همان گونه که دولت تعریف کرده بود، با قرمز شدن شهرها، مشاغل گروه های دو، سه و چهار تعطیل هستند و ازاین رو بهداشت از مردم خواسته تا در مهار این ویروس و کمک به کادر درمان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کرونا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان