به گزارش لنگرخبر، رحیم حیدری در حاشیه نخستین کشت مکانیزه برنج که در روستای حاجی ابراهیم ده شهرستان لنگرود انجام شد، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تلاش مسئولان اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنگرود و ارائه آموزش و امکانات زراعی، شاهد کشت مکانیزه برنج هاشمی توسط کشاورز اکبری در سطح ۲۰۰۰ مترمربع هستیم.



وی با اشاره به کمبود نیروی کار، ضرورت استفاده از ماشین آلات کشاورزی را یادآور شد و تصریح کرد: کشت مکانیزه علاوه بر بهبود کشت و بهبود برداشت، به کاهش هزینه های کشاورزی کمک می کند.



فرماندار لنگرود، با بیان اینکه ۱۳ بانک نشا در شهرستان داریم، از تولید ۲۵۰ هزار بسته نشا در این بانک ها خبر داد و گفت: برای کشت مکانیزه در هر هکتار به ۲۲۰ تا ۲۵۰ بسته نشا نیاز داریم.



حیدری، انجام کشت مکانیزه در حدود ۶۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به کاهش منابع آبی در سال جاری، از کشاورزان می خواهیم به توصیه همکاران جهاد کشاورزی و آب منطقه ای توجه کنند تا سال زراعی خوبی را پشت سر بگذاریم.



وی از آماده سازی ۲۲ سردهنه کوچک و بزرگ بزرای آبرسانی به شالیزارها خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در ۸۰ هکتار از آب بندان های شهرستان عملیات لایروبی انجام شده است.



فرماندار لنگرود، با بیان اینکه در ۹۰ درصد از اراضی شالیزاری شهرستان شخم زده و در ۷۵ درصد آن خزانه گیری انجام شده است، عنوان کرد: نیازمند اعتبار برای تعمیر و تجهیز ایستگاه های پمپاژ هستیم و در صورت تامین اعتبار جزو اولین شهرستان ها خواهیم بود تا در تابستان تنس آبی نداشته باشیم.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان