به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی فتح اللهی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت پسماند این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری با بیان اینکه پسماند همواره به مهم ترین معضل استان های شمالی تبدیل شده است، اظهار کرد: استان های شمالی به دلیل شرایط زیست محیطی شرایط خاصی داشته و کمترین میزان زباله چهره بدی به شهر می دهد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ سازی در خصوص حل معضل پسماند در گیلان افزود: باید فرهنگ سازی لازم در خصوص حل معضل پسماند در استان انجام شود در غیر این صورت شهرداری، دهیاری و یا محیط زیست به تنهایی نمی توانند این مشکل را حل کنند.

فرماندار شهرستان رشت یکی از اولویت ها در رابطه با رفع مشکل پسماند را ارائه برنامه های آموزشی دانست و گفت: قطعاً بدون انجام برنامه های آموزشی هیچ نتیجه مثبتی در رابطه با معضل پسماند به سرانجام نرسیده و نقش رسانه ها در بحث فرهنگ سازی و آموزش فرزندان بسیار مفید است زیرا زباله ای مثل کاغذ که بزرگ ترین تولیدکننده آن مدارس و ادارات هستند می تواند با فرهنگ سازی درست در امور دیگر هزینه شود.

فتح اللهی با اشاره به اینکه زباله باید به دغدغه اصلی مدیران تبدیل شود، تصریح کرد: تا زمانی که زباله به اصلی ترین دغدغه مدیران تبدیل نشود هیچ موفقیتی در شهرستان های استان حاصل نشده و به این دلیل پسماند باید به دغدغه اول مدیران تبدیل شود.

وی با هشدار در خصوص احتمال  تبدیل شدن مسئله سروان به موضوع امنیتی بیان کرد: مصوبات کارگروه پسماند لازم الاجرا بوده و باید اقدامات لازم در خصوص حل مشکل سراوان انجام و مدیران آن را اجرایی کنند، زیرا در غیر این صورت یک موضوع زیست محیطی تبدیل به موضوع امنیتی می شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان