به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، روز گذشته کلیپی در فضای مجازی پخش شد که در فیلمی از سیلی زدن یک فرد جوان به یک روحانی را به تصویر می کشید که برخی از رسانه های داخلی و خارجی آن را منتسب به یک روحانی در بخش بندر کیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه کردند.

در آن کلیپ یک جوان ۲۴ ساله سد راه یک روحانی شده و با بکار بردن الفاظ رکیک سعی در عصبانی کردن وی را داشته و پس از چند دقیقه سیلی محکمی به صورت آن پیرمرد می زند و فرد مشروب خوار صحنه را ترک می کند.

پس از این اتفاق برخی از کانال های معاند با با بکار بردن عباراتی همچون «به کار بردن الفاظ رکیک توسط آن روحانی، لخت کردن روحانی و زدن سیلی» اقدام به سیاه نمایی کردند؛ اما تحقیقات خبرنگار فارس حکایت از چیز دیگری داشت که فیلم پخش شده در فضای مجازی مربوط به استان دیگری بوده و مصاحبه سردار ملکی درباره دستگیری جوان ضارب مربوط به اتفاق رخ داده در شهر بندرکیاشهر است.

به همین منظور و با مشخص شدن اصل ماجرا تماسی با امام جمعه آستانه اشرفیه گرفتیم تا شرح ماجرا را از زبان وی جویا شویم.

*بخشیدم

حجت الاسلام والمسلمین احمد طیبی می گوید ساعت  ۲۱:۲۵ دقیقه روز جمعه در بندر کیاشهر وارد یک میوه فروشی شدم که متأسفانه در همین حال یک جوان ۲۴ ساله از پشت سر عمامه مرا برداشته و متواری شد.

به گفته امام جمعه آستانه اشرفیه، بعد از این اتفاق بنده با نیروی انتظامی تماس گرفته و پس از شرح ماجرا، آن فرد دستگیر و به نیروی انتظامی منتقل شد.

طیبی می گوید پس از حضور در نیروی انتظامی و دیدار چهره به چهره این فرد خاطی که پدر و مادر وی از چهره های متدین کیاشهر هستند، اظهار ندامت کرده و علت این حادثه را مصرف مواد مخدر عنوان کرد.

امام جمعه آستانه اشرفیه که این اتفاق برای او رخ داده همچین از بخشش این جوان خبر می دهد و معتقد است حفظ حرمت همه افراد جامعه واجب بوده ولی بنده از حق خود گذشته و این فرد را بخشیدم ولی دادستان به عنوان مدعی العموم با او چه برخوردی می کند را نمی دانم.

دستگیری جوان خاطی که مواد مخدر مصرف کرده بود 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز در خصوص اتفاق رخ داده به یک روحانی در بندر کیاشهر می گوید جوانی ۲۴ ساله که به علت مصرف مواد مخدر صنعتی حالت طبیعی نیز نداشت در اقدامی نامتوازن به یک روحانی هتک حرمت کرد. 

به گفته سردار عزیزالله ملکی بلافاصله اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار مأموران پلیس شهرستان آستانه اشرفیه قرار گرفت که با اقدامات فنی و تلاش های صورت گرفته سرانجام ظهر روز گذشته متهم شناسایی و دستگیر شد.

بنابر اعلام اعلام عالی ترین مقام انتظامی در گیلان، پس از دستگیری متهم در جریان شناسایی وی توسط روحانی یادشده، از اقدام ناشایست و غیرانسانی خود ابراز ندامت کرده و دلیل ارتکاب این عمل را نداشتن حالت روحی مناسب به دلیل مصرف مواد مخدر برشمرده است.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : روحانی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان