انگلیس ارز دیجیتال منتشر می کند

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۳:۱۲ چاپ کد خبر: 117584

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد با خزانه داری این کشور برای انتشار ارز مجازی ملی همکاری خواهد کرد. انگلیس قصد دارد به موج هیجان ارز مجازی که بانک های مرکزی سراسر دنیا را دربرگرفته بپیوندد.

به گزارش ایتنا از تسنیم، این گروه ویژه بر روی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی کار می کند که قرار است در کنار پول نقد و سپرده های بانکی مورد استفاده مردم و کسب و کارها باشد.

ریشی سوناک، رئیس خزانه داری انگلیس در کنفرانسی گفت:«دورنمای ما یک بخش خدمات مالی باز، پاک و از نظر فنی پیشرفته تر است».

 وی اضافه کرد:« اگر بتوانیم این فناوری فوق العاده را به دست آوریم، موقعیت انگلیس را به عنوان یک مرکز مالی برتر تثبیت کرده ایم».

 گروه ویژه مخصوص کار بر روی ارز دیجیتال بانک مرکزی انگلیس قرار است در مورد موارد استفاده از فرصت ها و مخاطرات انتشار این پوند دیجیتال تحقیق کند.

 این تصمیم مقامات انگلیس به دنبال کاهش پرداخت های نقدی گرفته شده است که تا حدی از پیامدهای همه گیری ویروس کروناست. پیش بینی می شود تا پایان دهه فعلی، فقط یک دهم پرداخت ها در انگلیس با پول نقد صورت بگیرد.

 بسیاری از کشورها در حال حاضر در مورد استفاده از ارزهای مجازی در سطح ملی تحقیق می کنند و برخی آن را اجرایی کرده ند. چین به زودی اولین اقتصاد بزرگ دنیا خواهد بود که از ارز دیجیتال ملی استفاده می کند.

 بانک مرکزی ژاپن در اوایل همین ماه اعلام کرد آزمایشات خود را برای مطالعه در مورد امکان انتشار یک ارز دیجیتال آغاز کرده است. بانک مرکزی روسیه هم از تلاش های خود برای رسیدن به یک روبل دیجیتال پرده برداشته و ادعا می کند تا پایان 2021 یک نمونه از آن را منتشر خواهد کرد. مقامات ارشد آمریکا بارها ایده ایجاد یک دلار دیجیتال را مطرح کرده اند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان